یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سلطان قابوس پادشاه عمان به عنوان اولین میهمان بلند پایه خارجی دولت یازدهم در صدر یک هیات عالی رتبه به منظور انجام دیدار و گفت و گو با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، وارد تهران شد.

پادشاه عمان وارد تهران شد

به گزارش ایرنا، سلطان قابوس ظهر امروز یکشنبه برای سومین دیدار رسمی از کشورمان وارد تهران شد و در فرودگاه بین المللی مهرآباد مورد استقبال «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه قرار گرفت.

قرار است، استقبال رسمی از پادشاه عمان توسط دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در مجموعه سعدآباد انجام شود.

سعید خالد بن هلال وزیر دربار، ژنرال سلطان بن محمد وزیر اداره سلطنتی ، محمد بن حمد وزیر نفت و گاز، یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر امور خارجه از جمله وزرای همراه سلطان قابوس در سفر به تهران هستند.

سالم بن نصیر الاسماعیلی وزیر سرمایه گذاری و توسعه صادرات و عبدالعزیز بن محمد الرواس مشاور عالی سلطان قابوس از دیگر مقامات عالی عمان هستند که پادشاه این کشور را در سفر به تهران همراهی می کنند.
یحیی بن عبدالله العریمی سفیر کشور پادشاهی عمان در ایران نیز در مراسم استقبال پادشاه کشورش حضور داشت.

سومین سفر سلطان قابوس که پیشتر نیز دو بار و به فاصله زمانی طولانی در سال های 1350(1971 میلادی) و مرداد ماه سال 1388 در دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی به تهران آمده است به دلیل اهمیت سفر و داشتن برنامه های مفصل تا روز سه شنبه به طول خواهد انجامید.

منابع آگاه در سفارت عمان در تهران معتقدند که سفر سلطان قابوس به تهران فراتر از یک سفر معمولی و دوجانبه است و عمان در تلاش است تا در مسیری که از چند سال گذشته به عنوان میانجی گر میان ایران و برخی دولت های غربی آغاز کرده است، گام های بلندتر و موثرتری بردارد.

منابع یاد شده، دیدارهای سلطان قابوس با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را بخشی از برنامه های وی در جریان سفر به تهران اعلام کردند.

حضور نسبتا طولانی پادشاه عمان در تهران و نیز برنامه های دیدار با عالی ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران حاکی از اهمیت سفر وی و همچنین اهمیت موضوعاتی است که قرار است در تهران مورد بحث و گفت و گو قرار گیرد.

کد خبر 228487
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز