گروه شهری:با حضورمحمدباقر قالیباف، شهردار تهران از ۲طرح عمران شهری در تقاطع غیرهمسطح بزرگراه سعیدآباد با بزرگراه آزادگان و نیز محور احمدآباد مستوفی با بزرگراه آزادگان بهره‌برداری شد.

بزرگراه

شهردار تهران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با انتقاد از اینکه برخی می‌گویند شهرداری تهران مدیریت پروژه‌ای می‌شود و تنها فعالیت‌های عمرانی در پایتخت صورت می‌گیرد، گفت: اقدامات شهرداری تهران تنها در حوزه عمرانی نبوده است. وی با ابراز خوشبختی بابت اینکه اقدامات شهرداری تهران تنها در حوزه عمرانی نبوده و در حوزه‌های فرهنگی، خدماتی، بهداشتی، اجتماعی و... به‌صورت همه‌جانبه فعالیت کرده، گفت: این اقدامات یکطرفه نبوده است و امیدوارم این نگاه و سیاست همچنان در شهرداری تهران ادامه یابد.

قالیباف ادامه داد: بیش از 40سال بود که طرح احداث امتداد بزرگراه امام علی به اجرا در نیامده بود و این افتخار بزرگی است که مدیریت شهر تهران پروژه‌ای باشد و به تکمیل بزرگراه امام علی یا آزادگان منجر شود. وی به برخی از اقدامات انجام شده در دیگر حوزه‌های شهرداری تهران ازجمله حوزه فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: طی این چند سال مساجد متعددی در تهران احداث شد که فعالیت فرهنگی گسترده‌ای انجام می‌دهند. همچنین احداث سالن‌های تئاتر و سینما یکی دیگر از این اقدامات است که اقتصاد را در سینما متحول کرده است.

شهردار تهران احداث باغ کتاب را نمونه دیگری از فعالیت‌های فرهنگی این دوره مدیریت شهری خواند و افزود: مجموعه باغ کتاب بزرگ‌ترین کار فرهنگی است که نه‌تنها در کشور بلکه در خاورمیانه نیز بی‌نظیر است. قالیباف در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افتتاح تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه سعیدآباد و محور احمدآباد مستوفی با آزادگان اشاره کرد و گفت: این پروژه که در حاشیه تهران واقع شده از طرف شهرداری تهران با هدف برطرف شدن چالش‌های پیش روی شهروندان به انجام رسیده است.

احداث متروی فرودگاه امام خمینی نیز به گفته قالیباف یکی دیگر از پروژه‌های فرابخشی تهران است. وی در این‌باره توضیح داد: فرودگاه امام خمینی خارج از محدوده شهرداری تهران است اما با توافق صورت گرفته احداث متروی آن در حال انجام است چرا که انجام برخی از پروژه‌های خارج از محدوده شهری یک ضرورت محسوب می‌شود. وی افزود: شاید برخی تصور کنند چنین پروژه‌های فرابخشی نباید انجام شود اما این پروژه‌ها مصوبات و ضوابط قانونی خود را دارند و باید به اجرا درآیند اما در مرز جغرافیایی واقع شده‌اند.

بهره‌برداری آزمایشی از پل صدر در مهر‌ماه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پیشرفت 95درصدی احداث پل طبقاتی صدر خبر داد و گفت: عملیات تکمیلی پل طبقاتی صدر تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد و بهره‌برداری آزمایشی از آن در مهر‌ماه آغاز می‌شود.سید مازیار حسینی در حاشیه این مراسم گفت: هم‌اکنون عملیات تکمیلی این پل همچون نصب چراغ‌های روشنایی، دیواره‌های جاذب صوت در بخشی از مسیر، نصب قرنیزها، اجرای روکش آسفالت و... به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: با تکمیل بزرگراه طبقاتی صدر، بهسازی بزرگراه صدر موجود نیز در حال انجام است که روکش آسفالت بخشی از مسیر و بهسازی دسترسی‌های موجود ازجمله این اقدامات است. حسینی همچنین درباره نمای پایه‌های پل گفت: فضای مابین پایه‌های پل که پیش از این رفیوژ بوده در حال آماده‌سازی‌ و نصب سنگ و موزاییک است. وی همچنین درباره افتتاح تقاطع‌های غیرهمسطح احمدآباد مستوفی و سعیدآباد گفت:

طول پل‌ها و رمپ و لوپ‌های احداث‌شده این تقاطع‌ها 6.5کیلومتر است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، نه‌تنها منطقه 18 از بن‌بست خارج می‌شود بلکه تأثیرات فرامنطقه‌ای و ملی بسیاری در عملکرد ترافیکی بزرگراه ترانزیتی آزادگان نیز برجای می‌گذارد. وی با بیان اینکه افتتاح زیرگذر الغدیر در سال89 نیز به از بن‌بست خارج کردن منطقه بزرگ 18کمک کرده است، از همکاری بی‌دریغ همه اعضای شورای سوم شهر تهران در اجرای پروژه‌های زیربنایی قدردانی کرد.

کد خبر 228372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز