جمعه ۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک قرص ضدبارداری جدید که قاعدگی ماهانه زنان را قطع می‌کند، مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفت.

قرص‌های ضدبارداری رایج، هورمون‌های پیشگیری‌کننده از بارداری را در 21 روز به بدن می‌رسانند و بعد 7 روز با مصرف قرص‌های بی‌اثر یا قطع مصرف قرص قاعدگی رخ‌ می‌دهد اما مصرف روزانه قرص جدید با نام Lybel به طور مداوم هورمون‌ها را به بدن زن می‌رساند و از ایجاد قاعدگی جلوگیری می کند.

پزشکان مدت‌هاست که به زنانی که می‌خواستند قاعده نشوند اجازه می داده‌اند که در روز 22 سیکل‌شان به جای یک هفته منتظر ماندن، مصرف بسته جدیدی از قرص‌های ضدبارداری را آغاز کنند.

البته گزینه‌های دیگری در اختیار زنانی که می‌خواستند از قاعدگی راحت شوند، بوده است: قرص Seasoniale مدتی است که در بازار دارویی موجود است و با مصرف آن تنها چهار بار قاعدگی در سال رخ می‌دهد.

همچنین زنان می‌توانستند با تزریق هر سه ماه یک بار داروی هورمونی Depo Provera از قاعدگی خلاص شوند.

البته سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داده است که ممکن است زنان به خصوص در اوائل مصرف این قرص جدید دچار خونریزی‌های نامنظم یا لکه‌بینی شوند. همچنین در نبود قاعدگی‌های منظم زنان نمی‌توانند باردار شدن خود را دریابند.

از طرف دیگر گروهی از منتقدان معتقدند  حذف قاعدگی به عنوان یک "گزینه سبک زندگی" ممکن است برای سلامتی زنان مفید نباشد و هنوز تحقیقات کافی در مورد آثار درازمدت مهار قاعدگی به عمل نیامده است.

کد خبر 22837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز