همشهری آنلاین: در مراسم «شبی با قیصر امین‌پور» اعلام شد که به‌ زودی تندیس این شاعر در میدانی به نام او نصب خواهد شد.

شاعران

به گزارش ایسنا، در مراسم «شبی با قیصر امین‌پور» که پنجشنبه 31 مرداد ماه در تالار شهناز خانه هنرمندان برگزار شد،‌ مجید سرسنگی رییس خانه هنرمندان با اعلام این خبر که به‌ زودی با هماهنگی شهرداری، تندیس قیصرامین‌پور در میدانی به نام این شاعر فقید نصب خواهد شد‌، گفت: با توجه به رویکرد خانه هنرمندان در حوزه شعر و ایجاد سکوی شعر معاصر طی سال گذشته،‌ بناست مجموعه نفیسی از دیوان هفت شاعر بزرگ منتشر شود.

هدف از این کار، انتقال فرهنگ شعرخوانی از گذشته به نسل امروز است.

او افزود: سومین جلسه از شب‌های ایرانشهر با نام قیصر امین‌پور گره خورده است.

هدف ما از برگزاری چنین شب‌هایی این بوده است که متفکران ایرانی را به نسل جوان معرفی کنیم.

این به معنای بی‌نیازی از اندیشه اندیشمندان غیرایرانی نیست، اما هر ملتی واجد گنجینه‌های انسانی است که اگر به آنها توجه نکند، نقصان‌هایی در فرهنگ خود ایجاد کرده است.

این برنامه از یک سو تجلیل از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر و از سوی دیگر زمینه‌ساز بازشناسی حرفه‌ ای کسانی است که در فرهنگ و هنر ایرانی جایگاه عظیمی دارند.

سرسنگی همچنین تاکید کرد: جایگاه قیصر امین‌پور علی‌رغم اینکه زود از بین ما رفت، آن‌چنان ارزنده است که می‌توان اشعار او را یکی از آرمان شعرهای معاصر به‌ویژه بعد از انقلاب دانست.

در طول تاریخ یک ملت هنرمندان زیادی معرفی می‌شوند، اما تعداد کمی از آنها به آنچنان تشخص فرهنگی می‌رسند که بتوانند در دفتر تمدن یک ملت ماندگار شوند.

قیصر با ویژگی‌های خاص خود توانست نام خود را در زمره شاعرانی قرار دهد که در دفتر تمدن یک ملت باقی مانده است.

کد خبر 228312
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز