همشهری آنلاین: مجسمه های ساخته شده در کارگاه ۱۰ روزه به سرپرستی محمد حسین عماد بهمن ماه در گالری آریا به نمایش در می‌آیند.

مجسمه سازی

به گزارش همشهری آنلاین، آریا اقبال درباره سرانجام برپایی کارگاه 10 روزه مجسمه سازی که توسط بخش آموزشگاهی این گالری با حضور 10 هنرجو و با نظارت محمد حسین عماد در گیلان برپا شد، گفت: در حال حاضر این مجسمه ها به تهران منتقل شده اند و چون بین آب و هوای شمال و تهران تفاوت هست احتمالا کارها ترک خواهد خورد و به زودی هنرجو ها دوباره در محل قرار گیری مجسمه ها مستقر می‌شوند تا کارهایشان را ترمیم کنند.

وی که از ماحصل این کارگاه که ساخت 10 مجسمه است بسیار راضی است ادامه داد: قرار است بهمن ماه این مجسمه ها را به همراه مجسمه هایی که هنرجوها در فاصله این کارگاه تا برپایی نمایشگاه می‌سازند (هر هنرجو یک مجسمه) در گالری به نمایش بگذاریم تا مخاطبین نیز برآوردی از این کارگاه داشته باشند و بتوان پیرامون آن بحث های پژوهشی نیز انجام داد.

چرا که معتقدم برپایی چنین کارگاه هایی بیش از یک ترم دانشگاه می‌تواند به هنرجوها آموزه هایی بدهد.

اقبال همچنین در ادامه، خبر از برپایی سومین کارگاه مجسمه سازی با متریالی متفاوت داد و گفت: ما بنا داریم همچنین در رشته هایی مثل نقاشی و ایده پردازی و ... هم کارگاه هایی برگزار کنیم.

به طور کلی از دو دوره برگزاری کارگاه مجسمه سازی نتیجه های خوبی دریافت کردیم و نمی‌خواهیم آن را به مجسمه محدود کنیم.

اولین دوره این کارگاه ها با سنگ و توسط لوکا مارووینو مجسمه‌ساز ایتالیایی با هدف آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان ایرانی در مجسمه‌سازی با سنگ، در کارخانه «سبا سنگ» برگزار شد.

در این کارگاه 16 هنرمند مجسمه‌ساز با تجربیات لوکا مارووینو در این زمینه آشنا شدند.

دومین کارگاه نیز اواخر شهریور ماه با حضور 10 هنرجو و با متریال چوب توسط محمد حسین عماد و با همکاری بنیاد هنری روژان و سید محسن هاشمی برگزار شد.

کد خبر 233174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز