سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود افزایش اخیر قیمت شیر و لبنیات، شیر کیسه‌ای و بطری کم‌چرب همچنان کمیاب، گران و بی‌کیفیت شده است.

به‌رغم افزایش 200درصدی قیمت شیر طی 2 سال گذشته، از مدتی پیش عرضه شیر کیسه‌ای 1100تومانی و شیر بطری کم چرب کمیاب شده و به‌صورت چند‌نرخی عرضه می‌شود. پس از افزایش 200درصدی قیمت شیر طی 2 سال گذشته، مسئولان عرضه شیر کیسه‌ای با قیمت مناسب را راهکار دسترسی اقشار کم‌درآمد به این فراورده اعلام کردند، اما اکنون نه‌تنها عرضه این محصول کاهش یافته بلکه شرکت‌های لبنی عرضه شیر بطری کم‌چرب را کمتر کرده و نوع پر چرب این محصول را نیز با کیفیت پایین به بازار عرضه می‌کنند.

نرخ شیر کیسه‌ای در حالی از 350به 1100تومان رسیده که وزن و کیفیت این محصول نیز با افت بسیاری مواجه شده و در بسیاری از موارد پیش از پایان تاریخ انقضای مصرف، فاسد می‌شود. همچنین با کاهش عرضه این نوع شیر در بازار، اقشار کم‌درآمد جامعه از لبنیات کم‌چرب و ارزان بی‌بهره شده‌اند.

رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی در مورد کاهش عرضه و فاسد‌شدن شیر کیسه‌ای ارزان‌قیمت در بازار به فارس گفت: از گذشته در مورد شیر کیسه‌ای مشکلاتی وجود داشت و از آنجا که مغازه‌ها در یخچال جایی برای نگهداری این محصول ندارند، این نوع شیر را ساعت‌ها در کف مغازه نگهداری می‌کنند که موجب فساد شیر می‌شود.

 

کد خبر 227913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز