همشهری آنلاین: بانک مرکزی با انتشار وضعیت تغییر شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران، نرخ تورم تیر ماه ۹۲ را ۳۷.۵ درصد و تورم نقطه به نقطه را نیز معادل ۴۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اعلام تغییر شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در تیر ماه 92، نرخ تورم این ماه را 37.5 درصد و تورم نقطه به نقطه را نیز 44 درصد اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، نرخ تورم تیر ماه 92 نسبت به ماه قبل از آن 1.4 درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین نرخ تورم 4 ماه اول 92 نسبت به دوره مشابه سال قبل 43.3 درصد بوده است.

در گزارش بانک مرکزی، وضعیت قیمت‌ها در 12 شاخص اصلی مورد بررسی از خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها تا حمل و نقل، مسکن و تحصیل و پوشاک نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد. در بین موارد بررسی شده، دخانیات با 95.4 درصد، اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه‌ها با 82.1 درصد و کالاها و خدمات متفرقه نیز با 69.1 درصد بیشترین میزان افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.

شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در تیر ماه 92 در تمام استان‌های کشور با افزایش همراه بود. بیشترین میزان افزایش متعلق به استان البرز معادل 2.9 درصد و کمترین آن مربوط به استان‌های اصفهان و قزوین، هر یک معادل 0.4 درصد بود. شاخص مذکور در استان تهران معادل 2.1 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 227728
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز