همشهری آنلاین: بانک مرکزی نرخ تورم تیرماه را حدود ۳۷ درصد تعیین کرده است.

تسنیم نوشت: حاصل محاسبات و بررسی‌های اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که نرخ تورم تیرماه حدود ۳۷ درصد شده و در مقابل نرخ تورم نقطه به نقطه نسبت به ماه‌های قبل فرایند نزولی را طی کرده است.

تورم نقطه به نقطه تیرماه حدود ۴۴ درصد برآورد شده و این نرخ نسبت به تورم خرداد ماه که ۴۵.۱ درصد بود بیانگر آغاز سیر نزولی تورم و توقف رشد تورمی است از همین رو انتظار می رود در ماه‌های آینده کاهش تورم در اقتصاد و بین مردم نمایان شود.

طبق اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه ۱۳۹۲نسبت به دوازده ماه منتهی به فروردین ماه ۱۳۹۱ معادل ۳۲.۲ درصد؛ در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ نسبت به دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ معادل ۳۴ درصد و در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه ۱۳۹۲ نسبت به دوازده ماه منتهی به خرداد ماه ۱۳۹۱ معادل ۹/۳۵ درصد می‌باشد.

مرکز آمار ایران روز گذشته نرخ تورم تیرماه را اعلام کرد که بر اساس محاسبه این مرکز شاخص تورم در تاریخ مورد گزارش به ۳۳.۹ درصد رسیده است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۹.۱ درصد محاسبه شده است.

مرکز آمار پیش از این نرخ تورم فروردین ماه سال ۱۳۹۲ را ۲۹.۸ درصد، اردیبهشت ماه را ۳۱ درصد و خردادماه را ۳۲.۶ درصد اعلام کرده بود؛ تورم تیرماه نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 226094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز