دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسافرانی که می‌خواستند از روی ریل راه‌اهن به آن‌سو بروند، زیر قطار اکسپرس رفتند و دستکم ۳۷ نفرشان کشته شدند. بیشتر آن‌ها زائران هندو و راهی رود گنگ بودند.

۳۷ هندی در تصادف با قطار کشته شدند

به گزارش دویچه وله، صبح روز دوشنبه (۱۹ اوت) ایستگاه قطار شهری کوچک در ایالت بیهار در شرق هند شاهد تصادفی خونین بود. مردمی که قصد عبور از روی ریل را داشتند، با قطاری تصادف کردند که با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت در حال گذشتن از این ایستگاه بود. عمده آن‌ها زائران هندو/بودایی بودند که برای اجرای مراسم عبادی به آن‌جا رفته بودند.

در این تصادف حداقل ۳۷ نفر کشته شدند که ۲۴ زن و چهار کودک در میان آن‌ها هستند. عده زیادی نیز زخمی شده‌اند. زائران خشمگین و مردم محلی راننده قطار را بیرون کشیدند و کتک زدند.

مردم خشمگین چند واگن قطار را آتش زدند مردم خشمگین چند واگن قطار را آتش زدند

۳۷ هندی در تصادف با قطار کشته شدند

به گفته پلیس، آن‌ها خدمه قطار را گروگان گرفتند و چند واگن را نیز به آتش کشیدند. طبق برنامه، قطار سریع‌السیر در این ایستگاه نگه نمی‌دارد. مردم به کانال تلویزیون محلی گفته‌اند که در این ایستگاه هیچ بلندگویی آمدن قطار را اعلام نمی‌کند و هیچ علامتی هم داده نمی‌شود که قطاری در حال نزدیک شدن است.

در این گزارش تلویزیونی، هیچ پلی نیز دیده نمی‌شد که برای عبور مردم از روی ریل ساخته شده باشد. پس از این حادثه بیش از ۲۰۰۰ تن از مردم خشمگین شهر در ایستگاه جمع شدند و برنامه عبور قطارها از آن نیز لغو شد.

شبکه قطار هند از بزرگترین شبکه‌های جهان است که روزانه ۲۰ میلیون نفر را با ۹۰۰۰ قطار جا به جا می‌کند. بنا بر آمار رسمی هند، ۷۱۷ نفر از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ در اثر عبور از روی ریل‌ها کشته شدند.

در ماه "شاروان" (تیر/مرداد) میلیو‌ن‌ها بودایی به ویژه پیروان آیین شیوا در نقاط مختلف هند، از جمله در این منطقه از رود گنگ که مقدس‌اش می‌شمارند، آب برمی‌دارند تا با کوزه یا ظروفی از چوب بامبوس به معابد خود ببرند.

زائران این منطقه، ۱۰۵ کیلومتر را با پای پیاده طی می‌کنند تا آب رود گنگ را به معبدشان در جهارکند برسانند.

کد خبر 227718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز