جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) در بیانیه‌ای اعلام کرد نخستین ماهواره هند که صرفا مقاصد نظامی دارد، روز جمعه به شکل موفقیت‌آمیز در مدار قرار گرفت.

Ariane ۵

خبرگزاری آلمان از دهلی نو گزارش داد، ماهواره GSAT-7، یک ماهواره پیشرفته چند باندی است که از پایگاه فضایی کورو در گویان فرانسه و با راکت آریانا-5 آژانس فضایی اروپا پرتاب شد.

این ماهواره 2.5 تنی با هزینه 1.58 میلیارد روپیه (28 میلیون دلار) ساخته ISRO است.

بر اساس بیانیه منتشر شده، این ماهواره به شکل موفقیت‌آمیز در مدار حمل قرار گرفته و انتقال اطلاعات به تاسیسات مرکزی کنترل ISRO را در حسن، در نزدیکی بنگلور آغاز کرده است.

این ماهواره مجهز به ترانسپوندرهایی است که با سیستم رمزی به ارتباط میان رزم‌ناوهای نیروی دریایی هند کمک می‌کند و وابستگی به ماهواره‌های خارجی را کاهش می‌دهد.

این ماهواره قرار بود چهارم سپتامبر به مدار ژئو ارسال شود. با پرتاب GSAT-7 هند به معدود کشورهایی همچون آمریکا، روسیه، فرانسه، چین و انگلیس می‌پیوندد که ماهواره اختصاصی مصارف نظامی در فضا دارند.

هند در تلاش برای توسعه راکت‌های سنگین بومی است، اما این برنامه به سختی جریان دارد. آخرین مورد از تلاش‌های این کشور به 19 اوت برمی‌گردد که به دلیل نشت سوخت مایع از راکت در مرحله دوم پرتاب، به شکست انجامید.

کد خبر 229081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز