همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه بررسی طرح انتقال پایتخت در مجلس به پایان رسیده است، گفت: طرح انتقال پایتخت به شورای عالی انتقال پایتخت منتقل شده و پس از بررسی این شورا طرح به صحن علنی مجلس فرستاده خواهد شد.

دخیل عباس زارع‌زاده مهریزی در توضیح پیشینه طرح انتقال پایتخت تصریح کرد: از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی بحث کمبود ظرفیت تهران برای تحمل بار جمعیتی تحمیل شده به این شهر مطرح بود به طوریکه دغدغه این مشکل در کشور بسیار زیاد شد، این موضوع وقتی پیچیده‌تر و با اهمیت‌تر شد که معضل ترافیک شدت گرفت و مسئولان کشوری را با معضلی به نام ازدحام جمعیت در پایتخت آشنا کرد.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون هزینه اداره کلانشهر تهران بسیار بالا رفته و رقابت جمعیت و پول در این شهر وضعیت معیشت مردم را با مشکل روبرو کرده که هر چه زودتر باید تهران را از این مخمصه نجات داد.

وی درباره تصمیمات مجلس در این زمینه، یادآور شد: یکی از پیشنهادات اصلی در طرح انتقال پایتخت، انتقال وزارتخانه‌ها بر اساس تخصص خود به محل‌هایی کاربردی بود تا بتوانند در آن مکان‌ها عملکرد بهتری داشته باشند و جلسات خود را در صورت لزوم با نهاد‌های دیگر با ویدئو کنفرانس برگزار کنند.

زارع‌زاده افزود: بحث دیگر در این طرح تشکیل یک دولت شهر در اطراف تهران برای انتقال نهاد‌های دولتی به این مکان است که در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط این کمیسیون طرح به دست شورای عالی انتقال پایتخت که شامل صاحب‌نظران و کارشناسان سه قوه بوده سپرده شد که پس از تصمیم‌سازی توسط آن شورا طرح به کمیسیون باز می‌گردد و در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

کد خبر 227697
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز