گروه شهری: ویژه‌برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت سالروز ولادت مولود کعبه، فتح خرمشهر و اعتکاف تشریح شد.

جشن - شهر

سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از اجرای جشن روز پدر در 1110 مسجد منتخب و 22 بوستان منطقه‌ای به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع) و آغاز ایام‌البیض خبر داد و گفت: علاوه بر این، به مناسبت این ایام و سالروز فتح خرمشهر بیش از 15عنوان برنامه در قالب برنامه‌های فصل نیایش که ویژه‌ماه مبارک رجب درنظر گرفته شده‌است، برگزار خواهد شد.

ایازی در تشریح برنامه‌های فصل نیایش ویژه مناسبت ولادت حضرت علی(ع)، سالروز فتح خرمشهر و اعتکاف گفت: مدیریت فرهنگی شهر با درنظرگرفتن همزمانی این مناسبت‌ها با همفکری مدیران محله و شورایاران فعالیت‌های متنوعی را برای بهره‌‌مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضای معنوی حاکم بر این ایام و افزایش نشاط اجتماعی آنها درنظر گرفته است. وی گفت: برنامه‌های فصل نیایش در مناسبت‌های مذکور با تأکید بر دسترسی آسان شهروندان به خدمات فرهنگی، هم‌افزایی ظرفیت‌های محلی با محوریت مساجد، نمایش جلوه‌های نشاط معنوی شهروندان و اهتمام جدی آنها در برگزاری جشن‌های مذهبی با استفاده از مشارکت تمام اقشار جامعه در اجرای برنامه‌ها، برگزار خواهد شد.

در عین حال، شروع شمسه آیینی با موضوع قرآن، نهج‌البلاغه و نیایش در سراهای محله ظرفیت‌های تازه‌ای را در حوزه آیینی ایجاد خواهد کرد. ایازی با اشاره به برنامه‌های متمرکز شهرداری تهران برای سالروز فتح خرمشهر ادامه داد: اداره کل فرهنگی مسئولیت برگزاری همایش فرهنگ و دفاع‌مقدس در باغ موزه دفاع‌مقدس، برگزاری مراسم نکوداشت زنان و مادران سرداران شهید و شهدای هسته‌ای، تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری در حوزه دفاع‌مقدس را بر عهده دارد و سازمان زیباسازی نیز موظف است نسبت به آرایش منظر شهر به‌صورت گسترده اقدام کند. همچنین مدیران شهری هر منطقه با حضور در منزل شهدا با خانواده آنها دیدار خواهند کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت علی(ع) خبر داد و عنوان کرد: این جشن همزمان با سالروز ولادت مولود کعبه در برج میلاد برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری جشن‌های میلاد در نواحی 123گانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه ایام‌البیض (اعتکاف) تحت عنوان جشنواره معنوی سفرنامه مسجد برگزار خواهد شد، گفت: تهیه و تولید محصولات فرهنگی درخصوص اعتکاف و توزیع آن در مساجد و همچنین کمک به این پایگاه‌های دینی و معنوی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اعتکاف از دیگر برنامه‌هایی هستند که به این مناسبت انجام خواهد شد.

ایازی از برگزاری بیش از 400 عنوان برنامه منطقه‌ای، ناحیه‌ای و محلی از 29 اردیبهشت تا 3 خرداد (13رجب) خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با همکاری نهادهای مردم‌نهاد و سراهای محله برگزار خواهد شد و شهروندان در اجرای آنها نقش مهمی بر عهده دارند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران تصریح کرد:

برگزاری تورهای گردشگری، نمایشگاه کتاب، نهج‌البلاغه، عکس، جشن ولادت، کمک به برگزاری مراسم اعتکاف، تقدیر از خانواده‌های شهدا، اجرای برنامه‌های مذهبی در خانه‌های قرآن و سراهای محله، مراسم شب شعر، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از شهدای گمنام و همچنین تکریم از پدران شهید از مهم‌ترین برنامه‌های منطقه‌ای، ناحیه‌ای و محلی به شمار می‌روند.همچنین بنابر اعلام شهرداری تهران همزمان با 13 رجب برنامه پیاده روی خانواده ها در بزرگراه امام علی برگزار خواهد شد و مردم پایتخت با حضور در این پیاده روی بزرگراه 35 کیلومتری امام علی را افتتاح می کنند.

کد خبر 215153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز