گروه شهری: برگزاری جشن میلاد در 110مسجد، نمایشگاه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار در میدان امام‌حسین(ع)، تجلیل از بانوان شاعر آیینی همچنین تجلیل از مادران شهدای هسته‌ای مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) است.

سید محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه‌های میلاد با‌سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن افزود: 11اردیبهشت در یکی از بوستان‌های محوری مناطق مراسم تجلیل از زنان و مادران نویسنده، هنرمند، کارگر و سرپرست خانوار تحت عنوان مادران آسمانی برگزار خواهد شد.

همچنین به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در ایام هفته زن بوستان گفت‌وگو و میدان امام حسین(ع) میزبان نمایشگاه بزرگ دستاوردهای زنان سرپرست خانوار خواهند بود. این همایش به همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران و با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این قشر در تولید و مدیریت اقتصاد خانواده برگزار می‌شود.

ایازی با اشاره به دیگر برنامه‌های متمرکز شهرداری تهران در این ایام ادامه داد: برگزاری مراسم تجلیل از مادران شهدای شهید و سرداران شهید، همایش شعر بانوی آب و آیینه و تجلیل بانوان شاعر آیینی از دیگر برنامه‌های میلاد با سعادت دخت نبی‌اکرم(س) به شمار می‌رود. ایازی از مشارکت مرکز امور فعالیت‌های دینی با معاونت‌های امور اجتماعی مناطق22 خبر داد و گفت: برگزاری 110جشن میلاد تحت عنوان جشن نور در مساجد منتخب ماحصل همکاری و مشارکت مناطق22 و مرکز امور فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در ایام هفته زن است.

همچنین 22جشن منطقه‌ای به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن به‌صورت منطقه‌ای برگزار خواهند شد و در کنار آن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جشنواره آیینی، هنری و فرهنگی شمسه نمایشگاه‌عکاسی و خوشنویسی در مناطق برگزار می‌شود. ایازی عنوان کرد: هریک از خانه‌های 14گانه سراهای محله موظف به اجرای هفت تا 15عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی و هنری منطبق با موضوع فعالیت‌ خود در این ایام شده‌اند.

علاوه براین برپایی ایستگاه‌های هنری، محافل انس با قرآن، مسابقه‌های کتابخوانی، بازدید از مادران سالمند و عیادت از بیماران، برگزاری مراسم زنان و مادران موفق محله، تجلیل از مادران شهید همچنین مادران اقلیت‌های مذهبی از مهم‌ترین برنامه‌های محله‌ای شهرداری تهران در این ایام محسوب می‌شوند.

ایازی با اشاره به برنامه‌دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در رادیو‌مسافر توسط سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها، پخش نماهنگ در تلویزیون‌های شبکه حمل‌ونقل ریلی درون شهری، برگزاری خیابان هنر با محوریت مفاهیم توحیدی در بوستان ولایت توسط سازمان فرهنگی و هنری و برگزاری جام عزت در مناطق توسط سازمان ورزش از دیگر فعالیت‌های مجموعه شهرداری تهران در ایام به شمار می‌رود.

کد خبر 211365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز