دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که برای درمان و بر طرف شدن بیماری‌ها و اختلالات مختلف به ویژه برخی از مشکلات شایع نیاز به داروها و روش‌های درمانی خاص و آنچنانی دارند.

لیمو‌ ترش؛ مفیدترین دارو برای درمان گلو درد

عماد معصومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: برخلاف برخی از تصورات، درمان و بهبود بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها نیاز به روش درمانی خاصی نداشته و به عنوان مثال می‌توان از تغذیه مناسب و استفاده از برخی مواد غذایی به درمان این بیماری‌ها و مشکلات کمک کرد.

معصومی با اشاره به اینکه لیمو‌ ترش از جمله مواد بسیار مفید برای برطرف کردن برخی از مشکلات جسمی است تاکید کرد: لیمو ترش به علت داشتن خواص اسیدی ضد‌عفونی‌کننده قوی است و می‌تواند منجر به نابودی میکروب‌ها و برخی از عوامل عفونی شود.

وی تصریح کرد: لیمو ترش یکی از بهترین و مفید ترین داروها برای درمان گلو درد است و می تواند به بر طرف شدن برخی از مشکلات پوستی و جلوگیری از خونریزی در قسمت‌هایی از بدن به ویژه در ناحیه بینی کمک کند.

معصومی یادآور شد: لیمو ترش را به دو صورت موضعی و خوراکی می‌توان استفاده کرد که البته چگونگی استفاده از این ماده مفید با توجه به نوع بیماری یا مشکل به وجود آمده متفاوت است.

کد خبر 227675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز