همشهری آنلاین: محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در مورد روند بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در مجلس اظهار داشت: در روزهای بررسی رای اعتماد ۲۸۴ نماینده از مجموع ۲۸۹ نماینده در صحن علنی مجلس حضور داشتند. حضور نمایندگان در مجلس تقریباً رکورددار بود.

فارس نوشت: باهنر ادامه داد: آقای طیب‌نیا به عنوان وزیر اقتصاد بالاترین رای اعتماد یعنی 274 رای را از مجلس گرفت؛ البته مجلس روی همه وزرا اعم از اقتصادی و سیاسی حساسیت بالا نشان داد به طوری که دیدیم علاوه بر وزرای اقتصادی وزیر خارجه و وزیر کشور و وزیر دفاع هم رای خوبی داشتند.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: مجلس حتی در موضوع فرهنگی هم حساسیت داشت و دیدیم که آقای جنتی رای آورد؛ آقای نجفی هم تنها یک رای کم آورد و نزدیک بود که وزیر شود.

وی اضافه کرد: ‌البته سه گزینه‌ای هم که از مجلس رای اعتماد نگرفت افراد و نیروهای خوبی بودند و می‌شود از آنها در مسئولیت‌های دیگر استفاده کرد.

نایب رئیس مجلس گفت: در حال حاضر آقای روحانی سه ماه وقت دارد تا وزرای جدید را به مجلس معرفی کند ولی با توجه به شناختی که از آقای روحانی داریم وی معمولا فرصت‌ها را استفاده می‌کند و فرصت‌سوز نیست و به نظر گزینه‌های باقیمانده نیز زودتر از موعد مقرر معرفی می‌شوند.

کد خبر 227626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز