همشهری آنلاین: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اعلام آمادگی برخی افراد برای تصدی ریاست دیوان محاسبات، شانس امین‌حسین رحیمی، دادستان کنونی این سازمان را بیشتر از بقیه دانست.

احمد امیرآبادی فراهانی درباره گزینه‌های مطرح برای ریاست دیوان محاسبات کل کشور، گفت: از میان گزینه‌های موجود برای تصدی دیوان محاسبات، امین‌حسین رحیمی، دادستان کنونی دیوان محاسبات اصلی‌ترین گزینه است و البته افرادی همچون محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان، علی عبدالله‌زاده‌ نماینده طبس، فرهاد رهبر، حسن سبحانی، محمد حسن صادقی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محدودیتی در پذیرش پیشنهاد افراد برای تصدی این پست وجود ندارد، بیان کرد: گزینه جدی و قابل تأمل که از بقیه نیز شانس بیشتری دارد، دادستان دیوان محاسبات است.

وی که با خانه ملت گفتگو کرده است، در مورد مطرح شدن نام عادل آذر برای تصدی این مسئولیت توضیح داد: من چیزی درباره او نشنیدم.

این نماینده مردم در مجلس، افزود: هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات باید موضوع را هر چه سریعتر در دستور کار خود قرار دهد زیرا اکنون دیوان رئیس ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: اگر یکشنبه این موضوع در دستور کار قرار گیرد و کمیسیون تصمیم بگیرد، فرد مورد نظر روز سه شنبه یا چهارشنبه در صحن علنی معرفی خواهد شد.

بر اساس ماده 121 آیین‌نامه داخلی مجلس، انتخاب رییس دیوان محاسبات کل کشور با معرفی کمیسیون برنامه و بودجه به صحن علنی و با اکثریت مطلق آرای نمایندگان صورت خواهد گرفت.

کد خبر 227518
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز