دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: جواد شمقدری آخرین روزهای حضورش در سازمان سینمایی را سپری می‌کند ولی هنوز رئیس بعدی این سازمان مشخص نشده است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم که از روز شنبه در محل این وزارتخانه حاضر شده، اعلام کرده پس از بررسی‌های لازم برخی مدیران که شایستگی داشته باشند ابقا می‌شوند و اگر نیاز به تغییر بود مدیران جایگزین معرفی خواهند شد.

ظاهرا یکی از مدیرانی که تغییرش قطعی‌شده، رئیس سازمان سینمایی کشور است؛ به‌خصوص اینکه مواضع جواد شمقدری در 4سال اخیر به ایجاد شکاف میان دولت و اهالی سینما منجر شده است. خود شمقدری هم که از کناررفتنش از ریاست سازمان سینمایی مطمئن شده، اعلام کرده قصد دارد به عالم فیلمسازی بازگردد. او به همراه دوستانش بنیاد سینمایی مقاومت را تاسیس کرده و احتمالا پروژه فاخر «22روز» را در لبنان جلوی دوربین خواهد برد.

در مورد مدیر جایگزین جواد شمقدری گمانه‌زنی‌هایی از یک ماه پیش صورت گرفته است. محمدعلی زم، محمد مهدی حیدریان، محمد خزاعی و علیرضا رضاداد از جمله چهره‌هایی بودند که از آنها به عنوان گزینه حضور در سازمان سینمایی یاد شده بود. چند روز پیش نیز از مرتضی کاظمی به عنوان رئیس احتمالی سازمان سینمایی نام برده شد که ظاهرا با انتقاد برخی رسانه‌ها،‌احتمال حضور کاظمی که سابقه معاونت وزارت ارشاد را در کارنامه دارد، کمرنگ شده است.

در 2روز اخیر نام حجت‌الله ایوبی به عنوان رئیس احتمالی سازمان سینمایی پررنگ‌ شده است. پس از اینکه گفته شد طیفی از سینماگران نزدیک به حوزه هنری در حال جمع‌آوری امضا برای انتخاب ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی هستند، خبرگزاری فارس نیز به پررنگ‌شدن احتمال حضور ایوبی در رأس مدیریت سینمای کشور اشاره کرد. اینطور که فارس نوشته، علی جنتی با ایوبی برای معاونت هنری ارشاد، ریاست سازمان سینمایی و ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صحبت داشته ولی گفته می‌شود احتمال حضور او در سازمان سینمایی بیشتر از سایر گزینه‌هاست.

حجت‌الله ایوبی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لیون 2 و نیز مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق است. او سمت‌هایی چون مدیرکل پژوهش‌های سیاسی سازمان صدا و سیما، مدیرکل آموزش دانشگاه امام صادق، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در فرانسه، معاونت اجتماعی وزارت کشور و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار بوده است. وی از سال 88 رئیس موسسه فرهنگی سازمان اکو بوده و در حال حاضر نیز قائم‌مقام بنیاد سعدی است.

کد خبر 227609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز