مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومهبا بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر پروژه‌ در دست اجرا داریم و ۱۵ کیلومتر بهره‌برداری در سال را محقق می‌کنیم گفت که اعتبارات موجود برای مترو کافی نیست.

متروی تهران

هابیل درویش در گفت‌وگو با ایسنا،‌ ضمن رد کندی کار در خطوط هفت و سه مترو تهران ، گفت: چنین چیزی وجود ندارد و در حال آماده‌سازی پیش نیازهای اجرای 200 کیلومتر از خطوط هستیم.

وی افزود: خطوط شش،‌ هفت و سه به صورت همزمان درحال اجراست و در عین حال مسئولیت اجرای مترو شهر‌های اقماری نیز به ما سپرده شده است و در ورامین، حرم امام راحل و فرودگاه پرند پروژه متروی شهر‌های اقماری در حال اجراست اما اولویت شرکت مترو خط سه است.

درویش با تاکید بر اینکه اعتبار فعلی مترو برای این حجم کار کفاف نمی‌دهد، اظهار کرد: تاکنون اعتباری به مترو واگذار نشده است اما از طریق فاینانس کار را به خوبی پیش برده‌ایم و به طوری که کار تونل و ایستگاه‌ها در خط سه حدود 95 درصد به اتمام رسیده است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه 9 ایستگاه از جنوب به شمال خط سه کامل شده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم بخشی از خط سه در همین دوره مدیریت شهری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای پروژه در متروهای اقماری، از حجم کاری که باید در مترو شهری انجام شود، کاسته‌ نخواهد شد؟ گفت: اعتبار این پروژه‌ها از اعتبارات شهرداری نیست و دولت آن را پرداخت می‌کند و این توانایی در مترو وجود دارد که بیش از این کار در دستمان داشته باشیم و توان فنی و نیروی انسانی مترو بسیار بیشتر از این چیزی است که تا کنون وجود داشته و فقط در خصوص اعتبارات مشکل داریم.

درویش تاکید کرد: در صورت حل شدن مشکل اعتبارات می‌توانیم به راحتی همه این پروژه‌ها را انجام دهیم.

کد خبر 227550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز