مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده مجمع جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران با بیان اینکه میزان توسعه خطوط مترو نشان دهنده پیشرفت شهرها در جهان است، گفت: اگرچه ساخت مترو در تهران نسبت به دیگر شهرهای جهان بسیار دیر آغاز شده اما روند توسعه آن بسیار خوب و قابل توجه بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، منتظری با بیان این مطلب اظهار کرد: به طور مثال مترو در شهری مانند لندن از سال 1863 آغاز به کار کرده و 150 سال سابقه دارد در حالیکه تنها 14 سال از بهره برداری مترو تهران می گذرد.

وی ادامه داد: با این حال در شهر لندن، شبکه خطوط مترو 400 کیلومتر با 11 خط و 270 ایستگاه است و روزانه تنها 3.6 میلیون نفر با مترو در این شهر جابه جا می شوند، اما در تهران تاکنون 5 خط به طول 145 کیلومتر با 85 ایستگاه فعال شده و روزانه 3 میلیون جابه جایی توسط مترو پایتخت صورت می گیرد.

نماینده مجمع جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران خاطر نشان کرد: مقایسه میزان خطوط و جابه جایی های مترو تهران با سایر شهرهای دنیا که ده ها سال سابقه دارند نشان از روند خوب و رو به رشد مترو در پایتخت ایران دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 200 کیلومتر خط جدید مترو در تهران در دست احداث قرار دارد که با تکمیل این خطوط ، تهران می‌تواند از نظر طول شبکه خطوطو میزان جابه جایی مسافر به رتبه های بالایی در سطح جهان برسد.

منتظری گفت: تاکنون مترو تهران توانسته 4.5 میلیارد مسافر را جابه جا کند که این رقم بسیار چشم گیر و حائز اهمیت بوده و نشان از نقش بی بدیل مترو در جابه جایی های کلان شهر تهران دارد.

کد خبر 227815
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز