دولت موقت مصر با ارائه طرحی به دنبال انحلال قانونی اخوان المسلمین است تا به صورت کامل این جنبش را از صحنه سیاسی این کشور حذف کند.

 سخنگوی نخست وزیر موقت مصر روز گذشته با اعلام این خبر از شروع رایزنی‌ها در این رابطه خبر داد. این درحالی است‌که رویارویی میان هواداران اخوان‌المسلمین با نیروهای امنیتی و نظامی مصر همچنان در شهر قاهره ادامه دارد و شمار کشته‌شدگان روز جمعه، از مرز 173‌نفر عبور کرده‌است، پادشاه عربستان در پیامی از اقدامات ارتش علیه معترضان دفاع کرد.

او در بیانیه‌ای که از تلویزیون عربستان خوانده شد، از کشورهای عربی خواست در مقابل اقداماتی که هدفش بی‌ثبات کردن مصر است متحد شوند. در این پیام آمده‌است، پادشاهی سعودی و مردم دولت عربستان در کنار برادران مصری در مبارزه علیه تروریسم می‌ایستند. عربستان از متحدان نزدیک حسنی مبارک بود و با اخوان‌المسلمین کینه‌ای دیرینه‌ دارد.

حمایت عربستان از اقدامات روزهای اخیر ارتش مصر در حالی چنین علنی اعلام می‌شود که اکثر کشورهای جهان در غرب و در منطقه کشتار اخیر معترضان و هواداران اخوان در مصر را محکوم کردند. اتحادیه اروپا و آلمان دیروز خواستار تجدید نظر در روابط کشورهای اروپایی با دولت مصر شدند. در همین حال از داخل مصر خبر می‌رسد که اخوان‌المسلمین از هواداران خود خواسته به تظاهرات روزانه خود ادامه دهند.

کد خبر 227392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز