سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: پلیس راه کشور از آغاز اجرای طرح اصلاح رفتار ماموران، در جاده‌های کشور از اول خرداد خبر داد.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی رئیس پلیس راه کشور در تشریح جزییات و اهداف اجرای این طرح گفت: در سیستم مدیریت علمی ترافیک جاده‌ها یکی از طرح‌هایی که باید اجرایی شود جلب مشارکت مردم برای اجرای دقیق قوانین و مقررات با هدف کاهش تصادفات است.

وی به اجرای طرح اصلاح رفتار ماموران پلیس راه کشور هنگام اعمال قانون اشاره کرد و گفت: تاکنون رسم بر این بود که هر راننده ای به محض ارتکاب تخلف با دستور ماموران خودرو را متوقف کرده و بلافاصله بعد از پیاده شدن به سراغ افسری ‌می‌رفت که داخل خودرو نشسته بود حالا دیگر هرگز چنین وضعیتی نباید در جاده‌های کشور رخ بدهد زیرا به کلیه واحدها و پاسگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد که حق ندارند با چنین وضعیتی راننده متخلف را جریمه کنند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: در طرح اصلاح رفتار ماموران پلیس راه که از امروز سه شنبه اول خرداد ماه اجرایی شده است در صورتی که راننده ای از قوانین و مقررات تحت هر شرایطی تخطی کند با دستور پلیس خودرو را در امن‌ترین نقطه جاده متوقف ‌می‌سازد راننده داخل خودرو ‌می‌نشیند و افسر پلیس راه به سراغ او رفته و بسیار محترمانه و با حفظ حقوق شهروندی در نهایت ادب و احترام ضمن تفهیم تخلفی که مرتکب شده است، برابر قانون اعمال مقررات ‌می‌کند.

سرهنگ اسماعیلی تاکید کرد: این طرح با هدف احترام به حقوق شهروندی و شخصیت رانندگان از یک سو و حفظ سلامت و جان رانندگان اجرا ‌می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور با ابراز امیدواری نسبت به همکاری رانندگان با ماموران پلیس‌راه درجاده‌ها خاطرنشان کرد: در موارد خاص  شاید لازم باشد به درخواست مامور پلیس راه راننده پیاده شود اما در کل باید افسران پلیس راه به سراغ راننده بروند و اگر خلاف این دستورالعمل برای هر راننده‌ای در هر نقطه ای از کشور اتفاق افتاد با تلفن 197 دفتر نظارت همگانی پلیس کشور تماس بگیرند تا با متخلف طبق مقررات برخورد شود.

کد خبر 22689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز