سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

گروه حوادث: مرد شياد، زنان و دختران دم‌بخت را به بهانه تهيه وام ميليوني فريب مي‌داد و وقتي پول و طلاهايشان را مي‌گرفت در شلوغي بازار تجريش ناپديد مي‌شد.

متهم

30اردیبهشت‌ماه سال‌جاری زن جوانی به کلانتری 101تجریش رفت و از یک کلاهبردار شکایت کرد. وی گفت: چندی قبل به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی پژو پارس نقره‌ای رنگ شدم. راننده، جوانی چاق و نسبتا قد کوتاه بود که سرصحبت را باز کرد و مدعی شد یکی از بستگان نزدیکش رئیس یکی از شعبه‌های بانکی در محدوده بازار تجریش است و او می‌تواند برای گرفتن وام به وی سفارش کند.

مالباخته افزود: من نیز از او خواستم تا با رئیس بانک صحبت کند و برایم وام بگیرد. قرار شد مبلغی در حدود 5 میلیون تومان تهیه کنم تا کمتر از یک هفته وام 20 میلیونی بگیرم اما وقتی به بانک رفتیم، چون آنجا شلوغ بود حسن از من خواست تا 5میلیونی که برای گرفتن وام تهیه کرده بودم را در اختیار وی قرار دهم تا مبادا داخل بازار پولم را سرقت کنند. من نیز از همه جا بی‌خبر پول را در اختیار حسن قرار دادم که بعد از آن ناگهان متوجه شدم که او کنارم نیست و غیبش زده است. چون بازار شلوغ بود من اصلا متوجه فرار و ناپدید شدن او نشدم.

فریب دختران دم بخت

بعد از طرح شکایت این زن، مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات برای دستگیری کلاهبردار فراری را آغاز کردند. همزمان مأموران با چند شکایت مشابه دیگر در این زمینه روبه‌رو شدند که نشان می‌داد متهم با طرح پیشنهاد ازدواج به دختران دم بخت و تهیه وام میلیونی با شرایط آسان دست به کلاهبرداری‌های دیگری در این زمینه زده است. یکی از مالباخته‌ها در شکایت خود به پلیس گفت: 19 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در تهرانسر به‌عنوان مسافر سوار خودروی پژو پارس مردی به اسم حسن شدم تا به آزادی بروم.

در بین راه راننده سر صحبت را با من باز کرد و به بهانه اینکه از من خوشش آمده و قصد ازدواج دارد شماره موبایلم را گرفت. وی ادامه داد: بعد از اینکه از ماشین او پیاده شدم وی با من تماس گرفت و از آن روز به بعد ارتباط تلفنی ما آغاز شد تا اینکه یک روز حسن مدعی شد که از طریق یکی از بستگانش می‌تواند به راحتی وام‌های میلیونی بگیرد. او مدعی شد که هرچقدر می‌توانم پول و طلا تهیه کنم تا در کوتاه‌ترین مدت چند برابر ارزش پول و طلاها را برایم وام تهیه کرده و پول و طلاها را به همراه وام به من برگرداند. من نیز با تلاش زیاد نزدیک به 7میلیون تومان پول و طلا تهیه کردم و با حسن در میدان تجریش قرار گذاشتم. وقتی در بازار تجریش بودیم تا به سمت بانک برویم حسن، طلا و پول‌هایم را گرفت که ناگهان در شلوغی بازار او را گم کردم.

دستگیری

با توجه به شیوه و شگرد مردشیاد، کارآگاهان به چهره‌نگاری متهم پرداختند و موفق به شناسایی او شدند. وی پیش از این 8 بار به اتهام کلاهبرداری با همین شیوه و شگرد دستگیر و به زندان رفته بود. ششم تیرماه، زمانی که متهم قصد داشت دست به سرقت اموال زن جوانی بزند به دام پلیس افتاد. سرهنگ رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: تاکنون تعداد 8 مالباخته، متهم را شناسایی کرده‌اند که با توجه به اظهارات مالباختگان ارزش اموال کلاهبرداری شده از آنها در حدود 50میلیون تومان است. وی از شاکیان احتمالی خواست برای شناسایی متهم و طرح شکایت به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 226159
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز