دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

در پی درج خبری از احتمال تخریب خانه تاریخی «ژنی آراکلیان» در شهر رشت، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتشار جوابیه‌ای به روزنامه همشهری اعلام کرد که خانه تاریخی آراکلیان باید در وضعیت موجود حفظ و نگهداری شود.


در جوابیه سازمان میراث فرهنگی درخصوص این خبر که در تاریخ 8/3/92 در همین صفحه منتشر شد، آمده است: «خانه تاریخی ژنی آراکلیان از بناهای تاریخی با ارزش شهر رشت است که در محله تاریخی استادسرا قرار دارد. این خانه تاریخی در حریم ابلاغی میدان شهرداری، خیابان امام‌خمینی، سبزه‌میدان، به عنوان بنای ارزشمند تاریخی روی نقشه حریم مصوب جانمایی شده است و طبق ضوابط و مقررات حفظ و نگهداری و ساماندهی بناهای ارزشمند تخریب بنای مذکور ممنوع است. لذا بنای تاریخی ژنی آراکلیان باید در وضعیت موجود حفظ و نگهداری شود.»

در پایان جوابیه سازمان میراث فرهنگی آمده است: «ضوابط و مقررات حفظ و نگهداری ساماندهی بناهای ارزشمند تصریح کرده است، هرگونه اقدامی که منجر به تخریب یا آسیب به عرصه و اعیان تاریخی اثر گردد، ممنوع است. همچنین هرگونه عملیات اعم از مرمت، احیا، تعمیر و یا تغییر بنا در نحوه استفاده عرصه و اعیان در تمام یا بخشی از آن بدون صدور مجوز از سوی اداره‌کل ممنوع است.»

کد خبر 225893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز