دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

مدیرکل اداره حفاظت محیط‌زیست خوزستان با اعلام اینکه 45رأس گوزن زرد براثر بیماری در منطقه حفاظت‌شده کرخه تلف شده‌اند، گفت: براساس آخرین سرشماری که در بهمن‌ماه سال گذشته انجام شد، وجود 70رأس گوزن زرد در منطقه به ثبت رسید.


احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با فارس افزود: پس از بروز این آفت، 8گوزن زنده‌گیری شد که از این تعداد 3رأس تلف شد و 5رأس درمان و در قرنطینه نگهداری شد اما در مجموع 45رأس گوزن بر اثر این آفت، تلف شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 5دوربین مداربسته دید روز و 2دوربین مداربسته دید در شب، وضعیت گوزن‌ها را به‌طور دائم رصد می‌کند.
لاهیجان‌زاده افزود: براساس پایش و رصدی که توسط دوربین‌های مزبور صورت گرفته، وجود 20الی 25رأس گوزن زرد ایرانی در این منطقه تأیید شده است. وی یادآور شد: از تعداد مزبور حدود 12رأس کاملا سالم هستند و دچار بیماری نشده‌اند.

وی درباره احتمال طغیان بیماری در منطقه حفاظت شده کرخه گفت: براساس اعلام سازمان دامپزشکی پیش‌بینی می‌شود در آبان‌ماه بازهم طغیانی از مگس‌های مهاجم داشته باشیم، بر همین اساس آمادگی لازم برای حفاظت و صیانت از تعداد باقیمانده گوزن‌ها فراهم می‌شود؛ به‌طوری‌که درصدد هستیم تعداد باقیمانده که معادل 20تا 25رأس است را تا زمانی که بحران بگذرد، زنده‌گیری و در قرنطینه نگهداری کنیم.

کد خبر 225892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز