همشهری‌آنلاین: رییس جمهور کشورمان در نشست خبری سران قوا که پس از مراسم تحلیف برگزار شد، گفت: من این لحظه را آغازی می‌بینم که شاهد همکاری و هماهنگی بیشتری بین قوای سه‌گانه خواهیم بود.

روئسای سه قوه

به گزارش ایسنا، حسن روحانی اظهار کرد: امروز روزی است که دولت جدید کارش را آغاز کرده و امید براین است که روند همکاری‌ها در کشور بهتر از گذشته باشد.

وی با تاکید بر همکاری دولت با مجلس گفت: روند همکاری‌ها میان قوه مقننه و قوه قضاییه بی‌تردید نیازمند هماهنگی، برای حل معضلات و مشکلات کشور است و من این لحظه را آغازی می‌بینم که شاهد همکاری و هماهنگی بیشتری بین قوای سه‌گانه خواهیم بود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: مردم ما مردم شجاع و در شرایط فعلی کشور برای آینده‌ی بهتر امیدوار هستند.

روحانی تاکید کرد: دولت با همه توان، تلاش و کوشش با هماهنگی دو قوه برای حل معضلات کشور تلاش خود را آغاز خواهد کرد.

رییس قوه قضاییه نیز در نشست خبری سران سه قوه که پس از پایان مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی برگزار شد، گفت: امروز با تحلیف رییس جمهور محترم، دوره جدیدی در حیات سیاسی کشور آغاز شد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تبریک به رییس جمهور و ملت شریف ایران که با خلق حماسه سیاسی راه کشور را برای آینده روشن‌تر باز کردند، به مقام معظم رهبری نیز که با درایت این مسیر را برای ملت گشوده، تبریک گفت.

او ادامه داد: ان‌شاءالله خداوند رییس جمهور محترم را برای خدمت‌رسانی و انجام برنامه‌هایش تایید و تصویب کند، امیدواریم ایشان با درایت و شجاعت و سابقه خوب در حوزه و دانشگاه بتواند این مسیر را به خوبی طی کند.

آملی لاریجانی اشاره‌ای نیز به صحبت‌های روحانی در مراسم تحلیف خود داشت و گفت: صحبتی که آقای روحانی در باب تحریم‌ها و روابط خارجی کردند، صحبت خوبی بود.

علی لاریجانی نیز در این نشست خبری اظهار داشت: امیدوارم هفته آینده با رای اعتماد مجلس به وزرا، با همگرایی و توان مضاعف دولت یازدهم کار خود را آغاز کند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آخرین مرحله از تغییر دولت و استقرار دولت یازدهم امروز با حضور چشمگیر کشورهای خارجی در مجلس شورای اسلامی انجام شد و این شکوه و عظمت خاص این مراسم نشان می‌دهد که ایران به عنوان یک کشور ممتاز در تحولات جهان نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: از رییس جمهور محترم به جهت معرفی سریع کابینه خود تشکر می‌کنم چراکه ایشان پیش از اتمام فرصت قانونی کابینه خود را معرفی کردند و این طلیعه خوبی برای آغاز فعالیت دولت یازدهم بود.

رییس قوه مقننه در پایان ابراز امیدواری کرد: در دوشنبه هفته آینده با آغاز کار مجلس برای تایید صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم با رای اعتماد نمایندگان شاهد همگرایی خوب بین دولت و مجلس باشیم.

کد خبر 225851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز