یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

دولت شیلی در راستای تلاش برای احیای جنگل‎ها، پروژه کاشت درختان بومی را در بیش از 100هزار هکتار در سال به اجرا درآورده است.

کاشت 160میلیون درخت در شیلی

 این طرح در پایان به کاشت 160میلیون درخت در این کشور می‎انجامد. به گزارش chn به نقل از فائو، این پروژه بخش جنگل کاری یعنی ایجاد جنگل‎های جدید و احیای جنگل‎های قدیمی تخریب شده که از درختان تخلیه شده را دربرمی‌گیرد. شیلی و اروگوئه هم‌اکنون تنها کشورهای واقع در آمریکای لاتین هستند که مساحت زمین‎های جنگلی درآنها رو به افزایش است.

فرناندو راگا رئیس اداره جنگل‎های شیلی با اشاره به ارقام یادشده، این طرح را نشانه‎ای از اهمیت احیا و ایجاد نواحی جنگلی در این کشور و در برنامه‎های دولت این کشور دانست. راگا گفت: «طرح کاشت جنگل در شیلی طی 30سال گذشته به دوبرابر افزایش یافته و از 1/1میلیون هکتار در 1984به 4/2میلیون هکتار در 2012رسیده است. بنابراین، این اقدامات در سطح گسترده زیست‌محیطی ـ اجتماعی و نیز در تولید سود اقتصادی واقعی سهم بالایی دارد که شامل ایجاد اشتغال نیز هست.» به گفته وی، این طرح تا‌کنون سبب افزایش تعداد شغل از 65000به 122هزار شغل تنها در دوران اجرایش شده است. علاوه براین طبق ارزیابی مقامات ومؤسسه ملی درزمینه منابع جنگلی، وسعت زمین‌های جنگلی نیز به‌گونه نسبتا ثابتی از سال 1994تا 1997روند افزایشی داشته است. طبق همین ارزیابی‎ها میزان زمین‌های جنگلی ملی از زمان شروع طرح تاکنون یعنی در 15سال گذشته سالانه200هزار هکتار افزایش یافته است.

کد خبر 225746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز