مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای در جنگل‌های غرب کشور خارج از اصول و چارچوب گزارش‌های ارزیابی به اجرا درمی‌آیند به ایسنا گفت: به‌عنوان مثال جاده الموت - تنکابن که در دست احداث است فاقد گزارش ارزیابی زیست‌محیطی بوده و باید مسئولان هرچه سریع‌تر در این راستا اقدام کنند.

جاده الموت - تنکابن گزارش ارزیابی زیست‌محیطی ندارد

به‌گفته این مقام مسئول، کوهستان‌های البرز به‌دلیل بارگذاری‌های بیش از حد سومین زیستگاه حساس کشور محسوب شده و هر روز وضع بدتری پیدا می‌کنند.

مقدسی تصریح کرد: تمام زیستگاه‌ها، مناطقی هستند که نسبت به دیگر نقاط کشور حساسیت بیشتری داشته و باید تحت حفاظت قرار گیرند اما در حال حاضر زیستگاه‌هایی که نام برده شد در وضعیت بسیار بدتری قرار داشته و درصورت بی‌توجهی مشکلات بسیار زیادی را به‌وجود خواهند آورد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در حفاظت از محیط‌زیست اظهار کرد: فرهنگسازی در این زمینه نیازمند زمان بسیار طولانی بوده و زمانی می‌توانیم بگوییم مردم کشور ما با اهمیت محیط‌زیست آشنا هستند که با حضور در کوه، جنگل و دیگر مظاهر طبیعت با صحنه‌های تخریب و بی‌ملاحظگی مواجه نشویم.

کد خبر 225745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز