همشهری آنلاین: پزشکان می‌گویند هرچند ورزش برای تمام گروه‌های سنی مفید است و همواره توصیه می‌شود اما در یک مطالعه جدید معلوم شد که انجام تمرین‌های ورزشی منظم در کاهش شدت و دفعات گرگرفتگی در زنان یائسه بی‌تاثیر است.

Menopause

پزشکان آمریکایی در این زمینه اظهار داشتند: زنانی که فعالیت‌ جسمی دارند در دوران یائسگی کمتر به گرگرفتگی مبتلا می‌شوند اما این میزان کاهش در مقایسه با زنانی که ورزش نمی‌کنند چندان قابل توجه نیست.

«بت کان»، نویسنده ارشد این مطالعه در کالیفرنیا گفت:‌ یافته‌های این مطالعه نباید موجب شود زنان از انجام فعالیت‌های ورزشی دوری کنند چون تحرک بدنی و ورزش کردن موجب بهبود کیفیت خواب و کاهش خطر افسردگی در این دوران می‌شود.

بت کان همچنین اظهار داشت: در صورتی که تنها دلیل ورزش کردن، کاهش گرگرفتگی باشد موثر نخواهد بود اما انجام فعالیت‌های ورزشی منظم به طور کلی برای زنان در این گروه سنی نیز مفید است و به بهبود سطح سلامت آنان کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در مطالعه جدید 248 زن آمریکایی به دو گروه تقسیم شدند. زنان گروه اول سه بار در هفته فعالیت‌های ورزشی خاص همچون تردمیل داشتند اما گروه دوم فعالیت‌های معمول خود را انجام می‌دادند. همچنین تمامی این زنان در زمان یائسگی از یک میزان گرگرفتگی رنج می‌بردند.

کد خبر 225671
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز