گروه بین‌الملل: بشار اسد در سالگرد تأسیس ارتش سوریه، با ابراز اطمینان از پیروزی در شدیدترین جنگ تاریخ جدید، از یگان‌هایی از ارتش در یکی از مناطق جنگی بازدید کرد.

اسد

بشار اسد در شصت و هشتمین سالگرد تأسیس ارتش سوریه در پیامی که مجله «ارتش ملت» آن را منتشر کرد، تأکید کرد که امروز سوریه در سایه پایمردی‌های ملت و ارتش خود قوی‌تر از گذشته و پایبندتر از گذشته به اصول ملی و میهنی خویش است. وی تصریح کرد که اگر از پیروزی در این جنگ مطمئن نبودیم، توان ایستادگی را نمی‌یافتیم و قدرت ادامه جنگ پس از 2سال از آغاز آن را نمی‌داشتیم. رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به درگیری‌های خونین ارتش با گروه‌های مسلح طی بیش از 2سال از آغاز بحران، تأکید کرد که ارتش شدیدترین جنگ تاریخ جدید را ازسر می‌گذراند.

بشار اسد پس از انتشار این پیام، به مناسبت روز ارتش از یگان‌هایی در ارتش سوریه در شهر داریا در حومه استان دمشق بازدید کرد. داریا ازجمله شهرهایی است که گروه‌های مسلح طی ماه‌های گذشته کنترل آن را به‌دست گرفته بودند و اخیرا ارتش توانست بخش اعظم آن را بازپس گیرد. این دومین باری است که اسد از مناطق جنگی در کشورش بازدید می‌کند.

سال گذشته و مشخصا در اواخر مارس2012 بشار اسد از منطقه باباعمرو در شهر حمص که صحنه شدیدترین درگیری‌ها میان ارتش و گروه‌های مسلح بود، بازدید کرده بود. اسد هنگام این بازدید، با اشاره به دستاوردهای ارتش در باباعمرو، القصیر، الغوطه الشرقیه، داریا و خالدیه اعلام کرد که از بابت عملکرد نیروهای ارتش اطمینان خاطر دارد.

بشار اسد با ایدئولوژیک خواندن ارتش سوریه، اعلام کرد که گروه‌های مسلح تاکنون 14ساعت برای آغاز حملات خود اعلام کرده‌اند اما نتایجی از آنها نگرفته‌اند. اما همزمان با سیطره ارتش سوریه بر مناطق دیگری در شهر حمص، انفجاری مهیب در یکی از انبارهای مهمات، بیش از 150کشته و زخمی برجای گذاشت.

مخالفان سوریه با اعلام هدف گرفتن یکی از انبارهای مهمات ارتش در منطقه وادی الذهب از مناطق علوی‌نشین شهر حمص، اعلام کردند که در این انفجار، 40نفر کشته و بیش از 120نفر دیگر زخمی شدند. به‌گفته مخالفان، شمار بالای قربانیان این انفجار به‌دلیل وجود منازل مسکونی بنا شده به‌صورت غیرقانونی در نزدیکی این انبار مهمات بوده است. در همین حال، ارتش سوریه در ادامه درگیری‌ها با گروه‌های مسلح، این بار توانست کنترل روستای تله‌المراغه در حومه حلب را به‌دست گیرد. خبرگزاری رسمی سوریه همچنین گزارش داد که ارتش سوریه در چارچوب آماده‌سازی‌ برای به‌دست گرفتن کنترل منطقه خان العسل در حومه حلب، ورودی‌های این منطقه را به محاصره درآورد. قرار است ارتش سوریه طی روزهای آینده عملیات بازپس‌گیری این منطقه را آغاز کند. ارتش محاصره الغوطه الشرقیه در حومه دمشق را هم تشدید کرده و ضمن پیشروی در داخل آن، قصد پاکسازی کامل آن را دارد.

کد خبر 225571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز