چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهلت شرکت در نخستین دوره‌ جایزه‌ کتاب سال «غزل» تا روز چهارشنبه 16 مردادماه جاری اعلام شد.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین، دبیرخانه‌ جایزه‌ کتاب سال «غزل» با اعلام تمدید مهلت شرکت در نخستین دوره‌ این جایزه که پیش‌تر پایان تیرماه اعلام شده بود، همچنین از شرکت‌کنندگانی که به هر دلیل آثار ارسالی‌شان با شرایط شرکت در جایزه مطابقت صددرصدی نداشته است، دعوت کرده تا در مهلت تعیین‌شده نسبت به برطرف کردن نقص‌های موجود اقدام کنند که شرکت آنها در این دوره از جایزه مقدور باشد.

شورای سیاست‌گذاری جایزه‌ غزل متشکل از حامد ابراهیم‌پور، علیرضا بهرامی، هادی خورشاهیان و محمدرضا شالبافان، شرایط شرکت در این دوره از جایزه را به شرح زیر اعلام کرده است:

- کتاب در سال 1390 یا 1391 منتشر و در شناسنامه‌ کتاب ذکر شده باشد

- کتاب چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد

- برگزیده‌ اشعار یا مجموعه‌ی گروهی نباشد

تبصره: کتابی مجموعه‌ غزل محسوب می‌شود که دست‌کم 70 درصد صفحه‌های آن را شعرهایی در قالب غزل تشکیل داده باشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش باید 6 نسخه از اثر خود را تا 16 مردادماه 1392 به نشانی تهران، صندوق پستی 1335 - 13185  دبیرخانه‌ جایزه‌ غزل، بفرستند.

همچنین در بخش مجموعه‌ منتشرنشده نیز که برای کشف استعدادهای شعری یا تشویق شاعران به چاپ مجموعه‌ غزل برگزار می‌شود، آن دسته از شاعرانی که تاکنون مجموعه‌ غزل منتشر نکرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرایط زیر: - تنها - از طریق نشانی پست الکترونیکی می‌توانند بفرستند

jayzeh.ghazal@gmail.com

- موکدا شرکت‌کنندگان در این بخش نباید تاکنون (چه در سال‌های گذشته و چه در سال جاری) مجموعه‌ی غزل منتشر کرده یا برای انتشار به ناشری سپرده باشند.

انتشار کتاب یا مجموعه‌ شعر در قالب‌های دیگر، برای شرکت در این بخش مانعی محسوب نمی‌شود.

‌- مجموعه‌ شعرها باید به زبان فارسی باشد

‌- تعداد غزل‌ها باید دست‌کم 30 عدد باشد یا دست‌کم 64 صفحه‌ یک کتاب را شامل شود

‌- آثار باید در فرمت ویندوز 2003 یا 2007 باشد. از فرستادن اثر در قالب پی دی اف یا پرینت جدا خودداری شود که در این صورت، در چرخه‌ داوری آثار قرار نخواهد گرفت.

‌- حضور در این بخش برای تمامی شاعران فارسی‌زبان داخل و خارج کشور آزاد است

- در این بخش نیز علاقه‌مندان تا 16 مردادماه 1392 فرصت دارند که شعرهای خود را به نشانی پست الکترونیکی جایزه بفرستند

- گزیده‌ای از آثار برگزیدگان این بخش، با حمایت دبیرخانه‌ جایزه‌ غزل در قالب یک مجموعه‌ غزل منتشر خواهد شد

- نخستین دوره‌ جایزه‌ کتاب سال غزل با دبیری حامد ابراهیم‌پور برگزار می‌شود

دبیرخانه‌ جایزه‌ کتاب سال غزل همچنین اعلام کرده است که هر سال هم‌زمان با آیین پایانی این جایزه‌ ادبی، از یکی از غزل‌سرایان معاصر - درگذشته یا در قید حیات - که در سیر تکوینی غزل معاصر نقش بسزایی داشته‌، با برگزاری مراسمی تجلیل می‌کند.

برنامه‌ زمان‌بندی جایزه‌ کتاب سال غزل به این شرح اعلام شده است: اعلام فراخوان: یکم اردیبهشت، روز بزرگداشت سعدی، اعلام نام نامزدهای جایزه: یکم مهرماه، سالروز تولد حسین منزوی و اعلام نام برگزیدگان: 20 مهرماه، روز بزرگداشت حافظ.

 

کد خبر 225304
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز