همشهری‌ آنلاین: مهلت شرکت در بخش ویژه هشتمین دوره جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران» تا پایان آذرماه تمدید شد.

پوستر فرهنگی

به گزارش همشهری آنلاین، این جایزه که هر ساله در دو بخش کتاب و ویژه و با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه‌، کتاب‌های شعر منتشر شده در سال قبل و استعدادهای شعری فاقد کتاب شعر را مورد توجه قرار می‌دهد، پست الکترونیکی این جایزه که در چند سال گذشته برای دریافت آثار بخش ویژه مورد استفاده قرار می‌گرفت، چندی پس از انتشار فراخوان اولیه با اشکال فنی مواجه شد.

از این رو، با وجود معرفی پست الکترونیکی جایگزین و پایان یافتن مهلت دریافت آثار (16 آذر)، مجموعه‌های دریافتی در بخش ویژه، افت تعداد 50 درصدی را نسبت به دوره‌ گذشته (با بیش از 60 مجموعه شعر دریافتی) نشان می‌دهد.

با توجه به این‌ که کاهش محسوس آثار یادشده ممکن است به‌ دلیل تغییر نشانی الکترونیکی صورت گرفته باشد، دبیرخانه جایزه با تشکر از افرادی که آثار خود را در موعد مقرر ارایه کرده‌اند، تصمیم گرفت که مهلت دریافت آثار را در این بخش، به‌مدت دو هفته تمدید کند.

در بخش ویژه جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران» که برای کشف استعدادهای شعری برگزار می‌شود، آن دسته از شاعرانی که تاکنون مجموعه شعر منتشر نکرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرایط زیر - تنها - از طریق نشانی پست الکترونیکی sherekhabarnegaran@gmail.com می‌توانند بفرستند:

‌1) شرکت‌کنندگان در این بخش نباید تاکنون (چه در سال‌های گذشته و چه در سال جاری) کتاب مجموعه شعر در ایران منتشر کرده یا برای انتشار به ناشری سپرده باشند.

بدیهی است انتشار کتابی در سایر زمینه‌های ادبی و غیر ادبی، مانعی برای شرکت در این بخش محسوب نمی‌شود.

‌2) مجموعه شعرها باید به زبان فارسی باشد.

‌3) تعداد شعرها بین ‌40 تا ‌50 قطعه بوده و در صورت نرسیدن به این تعداد، لازم است تعداد صفحه‌های مجموعه شعرها بین 80 تا ‌100 صفحه باشد.

‌4) آثار باید حتما در فرمت ویندوز word 2003 یا word 2007 حتما با قلم Times New Roman باشد. از فرستادن اثر در قالب ‌pdf یا پرینت جدا خودداری شود.

‌5) حضور در این بخش برای تمامی شاعران فارسی‌زبان داخل و خارج کشور آزاد است.

دبیرخانه این دوره از جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران»، همچنین با تشکر از شاعران و ناشرانی که آثار منتشرشده در سال 91 را برای شرکت در جایزه، در مهلت تعیین‌شده فرستاده‌اند، به آن دسته از شرکت‌کنندگانی که آثار ارسالی‌شان بخشی از بندهای آیین‌نامه‌ شرایط شرکت در جایزه را نداشته‌ است، تا پایان آذرماه فرصت می‌دهد تا نقص‌های موجود را برطرف کنند.

شرایط شرکت در بخش کتاب هشتمین دوره‌ جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران»، به این شرح است:

1- کتاب در سال 1391 منتشر و در شناسنامه کتاب ذکر شده باشد.

2- چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد.

3- برگزیده اشعار یا مجموعه گروهی نباشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش باید پنج نسخه از اثر خود را به نشانی تهران، صندوق پستی 1335 - 13185 بفرستند.

کد خبر 241759
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز