چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: تابستان زمان خوبی برای تئاتر دیدن است، خصوصا برای مخاطبان کودک و نوجوان به‌دلیل تعطیلی مدارس زمان خوبی است که به دیدن تئاترهای مخصوصی بروند که برای این گروه سنی طراحی و ساخته شده‌است.

2نمایش سهم کودکان و نوجوانان از تابستان

 با اینکه به نیمه‌های تابستان نزدیک شده‌ایم، تنها 2 کار برای این گروه سنی روی صحنه است و قدیمی‌ترین مرکز تولید تئاتر برای کودکان و نوجوان یعنی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان که در پارک لاله واقع است، بدون تئاتر مانده‌است. اگر با این مرکز تماس بگیرید به شما خواهند گفت: «در حال حاضر مرکز تئاتر کانون نمایشی روی صحنه ندارد و برنامه‌های جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.» به‌نظر می‌رسد که زمان اجرای برنامه جدید نیمه مردادماه و اجرای نمایش «مترسگ» به کارگردانی حسن معجونی خواهد بود.اما تالار هنر 2 نمایش برای مخاطبین این سن روی صحنه دارد؛ نمایش «پهلوان کچل» و نمایش «یک به اضافه یک مساوی است با چهار».

نمایش پهلوان کچل به نویسندگی مجتبی خمسه و کارگردانی سحر پورفرج در جشنواره‌های‌ماه و تئاتر شهر به کسب جوایز بازیگری مرد و زن، کارگردانی، نویسندگی و موسیقی دست یافته، درباره حسن کچل است که از داستان خود خسته شده و خواهان تغییر قصه و داشتن کله‌ای پر موست اما عمو، حسن را منع می‌کند ولی حسن بی‌کار نمی‌نشیند و اسم خود را پهلوان کچل می‌گذارد. در این نمایش محمد نوحیان، امیر پور صفا، ندا نوری، میثم میثاقی، علی پویا قاسمی، امیر حسین پسندیده، المیرا پارسا و بهنام امیر اصلانی بازیگران نمایش هستند. این نمایش از اول تا 31تیر‌ماه 1392هرروز به غیراز شنبه‌ها ساعت 18، ویژه عموم به روی صحنه می‌رود و درصورت استقبال احتمال دارد اجرای آن بعد از‌ماه رمضان نیز تمدید شود.

اما نمایش یک به علاوه یک مساوی است با چهار به کارگردانی جعفر مهیاری برای مخاطب گروه سنی نوجوان به شکل عروسکی و زنده تولید شده‌است. در ابتدا داستان درگیری 2 کودک بر سر یک توپ است که موضوعی بسیار ساده به‌نظر می‌رسد، اما کم کم تغییر می‌کند و شکل عمیق تری به‌خود می‌گیرد. در این روند تکمیلی توپ بی‌ارزش شده و موضوعات مهم‌تری مطرح می‌شود.

سعید ابک و بهاره صدفی بازیگران و رضا شجاعی عروسک‌گردان این نمایش و علی خوانساری، پویا فضل علی و مهشید نوروزی بازی‌دهندگان نمایش یک به علاوه یک مساوی است با چهارهستند. این نمایش تا پایان مردادماه، ساعت 19:45 در تالار هنر روی صحنه است. مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اگرچه این روزها تعطیل است اما اعلام شده که درنیمه مردادماه نمایش مترسگ به کارگردانی حسن معجونی روی صحنه خواهد رفت.

سال گذشته نمایش مترسگ به کارگردانی حسن معجونی در تالار حافظ روی صحنه رفت. این نمایش که برای گروه سنی نوجوان ساخته شده‌است، از نخستین تولیدات گروه تئاتر لیو برای نوجوانان محسوب می‌شود. این اثر، نمایشی موزیکال و طنزآمیز براساس مجموعه داستان‌های مشهور نوجوانان با عنوان «هنگ، سگ گاوچران» نوشته جان اریکسون براساس ترجمه فربد فرزاد تنظیم شده است. داستان نمایش درباره «هنگ» یک سگ نگهبان مزرعه است که فکر می‌کند کار مهمی دارد و بدون حضور او کارهای مزرعه پیش نمی‌رود، اما در حقیقت سگی دست و پا چلفتی است که معمولا گرسنه است و کارها را به شیوه‌ای اشتباه انجام می‎دهد. مازیار سیدی، هوتن شکیبا و میلاد شجره در این نمایش بازی دارند.

کد خبر 225286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز