چند روز پس از آنکه یک تورگردان از وزارت خارجه درخواست تسهیل در تمدید ویزای گردشگران ورودی را مطرح کرد، یک عضو جامعه تورگردانان ایران این‌بار از وزارت خارجه کشور خواسته است تا یک‌بار برای همیشه مشکل روادید را برای گردشگران ورودی به کشور حل کند.

درخواست برای حل مشکل روادید گردشگران ورودی

حسین احمدی دیروز به ایسنا گفت: وزارت امور خارجه ایران یک‌بار برای همیشه وقت بگذارد و مشکلات مربوط به روادید را برای گردشگران خارجی حل کند. به گفته وی، اگرچه وزارت امور خارجه می‌گوید، صدور روادید ایران در حال حاضر مشکلی ندارد، ولی موانعی در این راه وجود دارد که کار را در گردشگری سخت می‌کند. احمدی افزود: درست است که وزارت خارجه رفتار دیپلماتیک متقابلی را برای صدور روادید در پیش بگیرد، ولی دست‌کم می‌تواند شرایط و امکانات را در مبادی ورودی کشور، مانند فرودگاه‌های بین‌المللی فراهم کند تا بخشی از این موانع برطرف شوند.

وی همچنین از مسئولان جدید وزارت خارجه کشور خواست تا یک‌بار گوش شنوا داشته باشند و مشکلات مربوط به روادید ایران و مراجع صادرکننده آن را از تورگردانان بشنوند، کمیته‌ای را برای حل این موانع تشکیل دهند، موضوع را در هیأت دولت بررسی کنند و به نتیجه برسانند تا برای همیشه از دست معضلات مربوط به صدور روادید خلاص شویم. به گفته این تورگردان، 70تا 80درصد ورود گردشگران خارجی به ایران از فرودگاه‌ها انجام می‌شود و وزارت خارجه نیز نیروی اندکی در بخش روادید فرودگاهی دارد.

کد خبر 225282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز