شورای جهانی سفر و گردشگری با صدور بیانیه‌ای به کشورهای جهان در زمینه دریافت مالیات‎های سنگین از گردشگران هشدار داد.

شورای جهانی سفر و گردشگری در این بیانیه که در جریان نشست عمومی این شورا و شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها در شهر استانبول ترکیه صادر شد به کشورهای جهان در زمینه دریافت مالیات‎های سنگین از گردشگران هشدار داد و خواستار توقف این روند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از برناما، شورای جهانی سفر و گردشگری در این بیانیه با انتقاد شدید از عملکرد برخی کشورها در اخذ مالیا‌ت‌های سنگین از گردشگران اعلام کرد که نگاه دولت‌ها به گردشگران نباید همانند نگاه به یک منبع مالیاتی درآمد باشد چون ادامه این روند می‌تواند به جای رشد اقتصادی سبب کندی آن شود.

شورای جهانی سفر و گردشگری یکی از سازمان‌های معتبر جهانی در حوزه صنعت گردشگری است و در گزارش‌های سالانه‌ای که توسط کارشناسان این شورا و با کمک دانشکده اقتصاد آکسفورد تهیه می‌شود، به بررسی اثرهای صنعت گردشگری بر اقتصاد کشورها می‌پردازد. در این گزارش‌ها به موضوعاتی همچون «درآمدهای حاصل از گردشگری»، «تأثیر فعالیت‌های گردشگری بر تولید ناخالص داخلی کشورها»، «میزان سرمایه‌گذاری» و «وضعیت اشتغال» پرداخته می‌شود. شورای جهانی سفر و گردشگری 181عضو دارد و اوایل دهه‌ 90در لندن تأسیس شد.

کد خبر 223815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز