رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تشکیل کمیته مشترک با وزارت بهداشت برای توسعه خدمات درمانی به گردشگران خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد علی نجفی درباره برنامه‌های این سازمان در بخش توریسم درمانی اظهار داشت: به‌رغم مزیت‌هایی که کشور ما در مقایسه با اکثر کشورهای منطقه در بخش سلامت و درمان دارد اما متأسفانه در حوزه توریسم درمانی خیلی موفق نبوده‌ایم. از برنامه‌های ما این است که کمیته‌ای مشترک با وزارت بهداشت تشکیل دهیم تا هم در ارتباط با اطلاع‌رسانی به کشورهای هدف و هم در ارتباط با توسعه خدمات به توریست‌هایی که برای درمان به ایران می‌آیند، اقداماتی صورت گیرد.

نجفی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم این اقدام ظرف مدت 23‌ماه آینده انجام شود زیرا نیاز به بررسی دقیق دارد و متأسفانه سیستم بهداشتی درمانی ما آمادگی این موضوع را ندارد و باید بتواند خود را به خوبی در دنیا معرفی کند تا با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی و وزارت بهداشت این بخش نیز فعال شود. وی همچنین درباره برنامه‌های این سازمان برای رونق حوزه صنایع‌دستی نیز گفت: متأسفانه در این بخش نه‌تنها بازار خارجی را به مقدار زیادی از دست داده‌ایم حتی در بازارهای داخلی هم خیلی از کشورها به‌عنوان رقیب وارد شده‌اند و بخشی از بازار را از ما گرفته‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در این بخش باید کارهای جدی و اساسی انجام شود و یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد؛ استفاده از فضای مجازی برای معرفی توانایی‌های هنرهای سنتی و صنایع‌دستی ایران و فروش آنهاست. نجفی در ادامه اظهار داشت: باید در همه این زمینه‌ها یک کمیته تخصصی تشکیل شود و کار را به‌طور جدی از ابتدا تا انتها برنامه‌ریزی کرد و امیدواریم در ظرف 34‌ماه آینده که تیم جدید مدیریت سازمان مستقر می‌شود و این کمیته‌ها تشکیل می‌شود، بتوانیم برای هر کدام از این بخش‌ها یک دستاورد قابل‌قبول و قابل ارائه عرضه کنیم.

 

کد خبر 229756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز