همشهری آنلاین: مدیر دفتر تعزیه مرکز هنرهای نمایشی ضمن تاکید بر استقبال مخاطبان از اجرای آثار تعزیه منتخب در ماه مبارک رمضان، از اجرای عمومی چهار مجلس تعزیه در شب های قدر، در فضای باز مجموعه تئاترشهر خبر داد.

نمایش مذهبی

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین رحیم جعفری با علام این خبر افزود: با توجه به اغنای ذائقه متنوع مخاطبان، مرکز هنرهای نمایشی مانند چند سال اخیر سعی کرد تا با کار کارشناسانه آثار مختلفی را در ایام ماه مبارک و مناسبت های ویژه آن چون لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) برای علاقه مندان به هنرهای نمایشی ساماندهی کند.

وی ادامه داد: در همین راستا و برای تحقق این مهم، دفتر تعزیه مرکز هنرهای نمایشی با دعوت و همکاری از گروه های سرشناس تعزیه کشور چون «شب دهم» و «قمر بنی هاشم» سعی کرد تا آثار ممتازی را در این گونه نمایشی و آیینی برای مخاطبان تهیه کند و در ایام ویژه ماه مبارک رمضان امسال آن آثار را به روزه داران و عزاداران خاندان عصمت و طهارت ارائه کند.

مدیر دفتر تعزیه مرکز هنرهای نمایشی درباره تعزیه های تولید شده این دفتر برای اجرا در ایام شهادت مولی متقیان حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: در این ایام شاهد اجرای عمومی چهار مجلس تعزیه بعد از نماز مغرب و عشاء و در ساعت 21 در فضای باز مقابل مجموعه تئاترشهر خواهیم بود.

وی افزود: مجالس تعزیه «عمر بن عبدود»، «جوانمرد قصاب»، «شهادت حضرت علی(ع)» و «مالک اشتر» آثار منتخبی هستند که تا دهم مرداد ماه بعد از نماز اذان مغرب و عشاء برای روزه داران و سوگواران حضرت علی (ع) اجرا می‌شوند.

حجت الاسلام جعفری از تداوم اجرای مجالس تعزیه تا جمعه (11 مرداد ماه مقارن با 23 ماه رمضان) خبر داد و گفت: در ادامه برنامه اجرای مجالس تعزیه، شاهد اجرای دو مجلس تعزیه حمزه سیدالشهداء(ع) و خاتم بخشی در شب‌های 22 و 23 رمضان خواهیم بود.

کد خبر 225086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز