همشهری آنلاین: حسین محجوب بازیگر تلویزیون و سینما تاکید می‌کند عزاداری‌های ماه محرم نباید در حد نمایش خیابانی باقی بماند بلکه باید به گونه‌ای باشد که به معرفت‌افزایی منجر شود.

بازیگر

به گزارش مهر، حسین محجوب بازیگر تلویزیون و سینما با بیان این که نباید برگزاری مراسم‌های عاشورایی در جامعه امروزی به شکل شو در خیابان‌ها باشد، گفت: نباید حال و هوای واقعی عزاداری در محرم و صفر تحت تاثیر ظواهر قرار بگیرد.

متاسفانه این فضای معنوی در سال‌های اخیر از گذشته کمتر شده و مراسم‌ها بیشتر تبدیل به نمایش خیابانی شده است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم مذهبی آن هم در عاشورا و تاسوعا یک جنبه درونی دارد و باید در درون و ذات انسان تحول ایجاد کند.

در شکل افراطی، بازتاب‌های بیرونی آن یک نمایش می‌شود و تاثیرات بازتاب‌های درونی را کم می کند.

امیدوارم خود امام حسین (ع) به ما کمک کند تا شرایط مناسبی برای ما فراهم شود.

بازیگر سریال "صاحبدلان" درباره بازی در فیلم‌های تاریخی و مذهبی بیان کرد: تنها حضور من در فیلم‌های تاریخی مذهبی "ملک سلیمان" بود که نتوانست چندان موفق باشد.

هرچند قرار بود همان زمان قسمت دوم این فیلم سینمایی ساخته شود که تنها در حد حرف باقی ماند.

محجوب در پاسخ به این که از بین سریال‌های مناسبتی که برای محرم ساخته می‌شود از کدام آثار بیشتر استقبال می‌کند؟ گفت: به جرات می‌توانم بگویم که اکثر این آثار را دنبال نمی‌کنم، چرا که اصل و بیان درستی در آن وجود ندارد و می‌توان آنها را آثاری باری به هرجهت دانست.

البته یکی از علل ساخت سریال‌های ضعیف نبود بودجه مناسب است. زمانی که پول نباشد، کار خوب نیز تولید نمی‌شود.

بازیگر فیلم "ترنج" ساخته مجتبی راعی توضیح داد: متاسفانه مدیران ما در تلویزیون مقطع‌نگر بوده و بدون برنامه‌ریزی برنامه‌های تلویزیونی را تولید می‌کنند، این آثار معمولا بگیر و نگیر داشته و گاهی این آثار خوب می‌شود که معمولا خیلی کم این مساله پیش می‌آید.

وی در پاسخ به این پرسش که او معمولا در فیلم‌ها نقش‌های مثبت و مذهبی را بازی کند، آیا این انتخاب به دلیل علاقه‌ اوست یا چهره‌ای که دارد؟ بیان کرد: متاسفانه در سینما و تلویزیون ایران، زمانی که یک بازیگر یک نقش را خوب بازی می‌کند برای همیشه در همان نقش باقی مانده و تبدیل به کلیشه می‌شود.

من چنین مساله‌ای را دوست ندارم اما مجبورم گاهی بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنم.

بازیگر "ساکن طبقه وسط" ادامه داد: من به عنوان یک بازیگر دوست دارم فرصت حضور در نقش‌های مختلف را داشته باشم.

امیدوارم با حضور دولت جدید و مدیران جدید سینمایی شرایط مناسبی برای سینمای ایران فراهم شود و این کلیدی که در دست مدیران ارشد کشور است، بتواند در نهایت دری را باز کند که پشت آن چیزی وجود داشته باشد.

محجوب در پایان گفت: با توجه به اینکه در انتخاب نقش‌هایم بسیار دقت کرده‌ام، تمامی نقش‌هایی را که تا امروز انتخاب کرده‌ام بسیار دوست داشتم. اگر نقشی را دوست نداشته باشم، نمی‌توانم آن را بازی کنم.

کد خبر 238592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز