پس از انتشار خبرهایی مبنی بر ساخت یک هتل بلندمرتبه در حریم ارگ تاریخی کریم خانی شیراز، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد سازمان میراث فرهنگی با آثار تاریخی شیراز سلیقه‌ای برخورد می‌کند.

انتقاد نماینده شیراز از برخورد‌ سلیقه‌ای با میراث فرهنگی

این نماینده مجلس درباره احداث هتل جام جم با ارتفاع 50متر در اطراف مجموعه زندیه به خبرگزاری میراث فرهنگی گفت: در رعایت بافت‌های تاریخی و آثار و ابنیه تاریخی 2نگاه متفاوت وجود دارد. یکی اینکه ما به‌صورت موردی برای هر اثر فرهنگی یک حریم درنظر بگیریم. حالت بعدی این است که برای کل بافت حریم درنظر بگیریم.

پرونده ثبت جهانی مجموعه زندیه در حالی آماده شده است که براساس اظهارنظر کارشناسان، وجود انواع دکل و هتل و احداث هتل 50متری جام‌جم در اطراف مجموعه زندیه موانعی جدی بر سر راه پرونده این اثر تاریخی در فهرست یونسکو به‌شمار می‌روند.

نماینده شیراز لزوم نگاه یکسان سازمان میراث فرهنگی به همه شهرها را مورد تأکید قرار داده و می‌گوید: باید در شهرها نگاه‌های یکسانی وجود داشته باشد. به‌طور مثال در مشهد یا اصفهان بحث حریم‌ها خیلی جدی گرفته نمی‌شود. اما در شیراز این سختگیری‌ها بسیار زیاد است. به‌طوری که مردم را به ستوه آورده و مشکلاتی جدی متوجه آنها کرده است. میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد و بخشی از هزینه‌ها را جبران کند، اما چنین نمی‌کند.

کد خبر 225042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز