سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام: معاملات بورس تهران، امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 86، در حالی به پایان رسید که تمام شاخص های اصلی این بازار، کاهش را در کارنامه روزانه خود به ثبت رساندند.

در این روز شاخص کل قیمت سهام در نتیجه معاملات ملی صنایع مس، سیمان شاهرود و ایران خودرو با 21 واحد افت مواجه شد و به رقم 9 هزار و 455 واحد رسید.

شاخص عملکرد تالار اصلی امروز را با کاهش 5.3 واحدی با پایان رساند و روی 9 هزار و 248 واحد متوقف شد و شاخص عملکرد تالار فرعی هم با 43 واحد افت به رقم 9 هزار و 104 واحد بازگشت.

در نتیجه داد و ستدهای این روز شاخص بازده نقدی و قیمت با 46 واحد کاهش روبرو شد. در این روز سهام 126 شرکت بین فعالان این بازار دست به دست شد.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 19 شرکت حاضر در بورس تهران طی معاملات امروز دو درصد افت کرد. این در حالی بود که 46 شرکت در جریان این داد و ستدها کاهش دو درصدی قیمت هر سهم خود را تجربه کردند.

در این روز جوشکاب یزد، شیمیایی فارس، رازک، لوله و ماشین سازی، کابل باختر، ماشین آلات عمرانی و زراعی، ناب، سرمایه گذاری ساختمان، داروسازی کوثر، نفت بهران و نیز داروسازی امین، بانک اقتصاد نوین، سایپا آذین و فرآورده های نسوز آذر از جمله شرکت‌هایی بودند که سقف دو درصدی رشد قیمت را پر کردند.

از سوی دیگر رینگ مشهد، شیشه و گاز، بانک کارآفرین، پارس خودرو، ایران ارقام، سرمایه گذاری ملی، سامان گستر اصفهان ، گروه بهمن، ایران خودرو، مس شهید باهنر و ایران خودرو دیزل امروز با کاهش دو درصدی قیمت هر سهم خود روبرو شدند.

صف‌های عرضه و تقاضا

سهامداران بورس تهران امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 86 برای خرید سهام سرمایه گذاری ساختمان بیش از سایر شرکت‌ها علاقمند شدند.
در این روز دو هزار و 628 نفر برای 8.6 میلیون سهم این شرکت به ارزش 22.7 میلیارد ریال اقدام کردند.

دو هزار و 848 نفر هم امروز برای 1.7 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش 5 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

کارگزاران بورس تهران امروز در سیستم‌های رایانه خود دو هزار و 862 تقاضای خرید برای 847 هزار و 467 سهم سایپا به ارزش 2.4 میلیارد ریال را به ثبت رساندند.
ماشین سازی اراک، دارویی امین، لیزینگ ایران، سرمایه گذاری توسعه معادن و کابل البرز هم از جمله شرکت هایی بودند که امروز با حجم زیاد تقاضا مواجه شدند.

طی مبادلات امروز بورس تهران 7 هزار و 902 نفر، 9.9 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 78 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

در این روز 16 هزار و 762 نفر تعداد 2.5 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 42.3 میلیارد ریال را در تالارهای مبادلات سهام عرضه کردند و 27 هزار و 351 نفر هم برای 1.4 میلیون سهم کالسیمین به ارزش 39 میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند.

گل گهر، سرمایه گذاری بانک ملی، ملی صنایع مس، باما، ایران ترانسفو و گروه بهمن هم از دیگر شرکت‌های حاضر در جدول عرضه امروز بورس تهران بودند.

بازگشت 5 شرکت

داد و ستد سهام 5 شرکت در جریان داد و ستدهای روز یکشنبه 30 اردیبهشت 86 از سر گرفت شد.
 نماد شرکت‌های صنایع کاغذسازی کاوه، خوراک دام پارس و نیروترانس بعد از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی، قند تربت جام پس از افزایش سرمایه و کشت و صنعت پیاذر بعد از اعلام پیش بینی سود جدید امروز بازگشایی شد.

کد خبر 22489

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز