سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: حجم سهام معامله شده در بورس تهران روز سه شنبه 25 اردیبهشت 86 به 35 میلیون سهم به ارزش 128میلیارد ریال رسید.

در این روز سهام 130 شرکت در تالارهای بورس تهران بین سهامداران دست به دست شد.

نوسان شاخص

نماد معاملاتی 9 شرکت حاضر در بورس تهران در جریان داد و ستدهای امروز بازگشایی شد.

در این روز سیمان ارومیه، پارس پامچال، سیمان ایلام و سیمان شاهرود پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود به چرخه مبادلات سهام بازگشتند.

نماد معاملاتی لامیران نیز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و نماد معاملاتی فرآورده‌های نسوز پارس پس از افزایش سرمایه باز شد.

داد و ستد سهام گروه صنعتی ملی نیز از امروز پس از برگزاری مجمع فوق العاده در خصوص اصلاح اساسنامه از سر گرفته شد و سهامداران روغن نباتی ناب و مس شهید باهنر هم پس از تعدیل و اعلام پیش بینی سود معامله سهام این دو شرکت را آغاز کردند.

به دنبال بازگشت این 9 شرکت امروز شاخص کل قیمت سهام 27.5 واحد افت کرد و به رقم 9 هزار و 504 واحد رسید.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با 10 واحد افت به رقم 9 هزار و 267 واحد بازگشت و شاخص عملکرد تالار فرعی با 52.5 واحد افت روی رقم 9 هزار و 196 واحد متوقف شد.

شاخص صنعت امروز 25 واحد به عقب بازگشت تا روی عدد 7 هزار و 480 واحد ثابت شود.
اما از سوی دیگر شاخص واسطه گری ها مالی امروز را با 44 واحد رشد به پایان رساند تا رقم 20 هزار و 723 واحد را برای خود به ثبت رساند.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 31 شرکت از جمله لوله و ماشین سازی، ایران ارقام، داروسازی کوثر، ایران خودرو، داروسازی اسوه، نفت بهران، داروسازی زهراوی، ایران خودرو دیزل، صنعتی نیرو محرکه، شیشه دارویی رازی و پارس خودرو طی معاملات امروز دو درصد افزایش یافت.

شرکت‌های داروسازی سبحان، دارویی لقمان، مگسال، کابل باختر، تکنوتار، سرمایه گذاری ساختمان، ماشین آلات عمرانی و زراعی، نوسازی و ساختمان تهران، آبادگران و بانک کارآفرین نیز امروز رشد دو درصدی فیمت هر سهم خود را تجربه کردند.

از سوی دیگر قیمت هر سهم 47 شرکت بورسی امروز دو درصد کاهش یافت. فارسیت اهواز، چادرملو، رینگ مشهد، مواد اولیه داروپخش، توسعه فارس، کالسیمین، زامیاد، کنتورسازی، لعابیران، مس و داروپخش در فهرست شرکت‌های بودند که امروز قیمت هر سهم آنها دو درصد افت کرد.

صف‌های عرضه و تقاضا

بانک پارسیان، ایران خودرو و سرمایه گذاری ساختمان پر تقاضا ترین سهم روز سه‌شنبه  25 اردیبهشت 86 لقب گرفتند.
 در این روز یک هزار و 20 نفر برای خرید 10 میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش 17.7 میلیارد ریال صف کشیدند.

794 نفر نیز امروز برای خرید 7.4 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش 14.7 میلیارد ریال اقدام کردند و 494 نفر هم برای 4.8 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 12.5 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

در این روز پس از شرکت‌های یاد شده دارویی امین، ماشین سازی اراک، سایپا، پارس خودرو، ایران خودرو دیزل، بانک اقتصاد نوین و کربن ایران بیشترین حجم دستور خرید را به خود اختصاص دادند.

در سوی مقابل، یک هزار و 714 نفر برای فروش 11.2 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 89 میلیارد ریال به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کردند.

750 نفر هم امروز 11 میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش 58.5 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و 453 دستور فروش نیز در سیستم های کارگزاری‌ها برای 2.4 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 41 میلیارد ریال به ثبت رسید.

کالسیمین، گل گهر، سرمایه گذاری بانک ملی، ایران ترانسفو و گروه بهمن هم امروز از جمله شرکت‌هایی بودند که تقاضا برای فروش سهام آنها بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود.

کد خبر 22076

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز