گروه حوادث: آریل کاسترو، مردی که بعد از ربودن 3 زن آنها را به‌مدت 10سال در زیرزمین خانه‌اش در غل و زنجیر نگهداری می‌کرد و آزار می‌داد، از سوی دادگاه به حبس ابد بدون بخشش محکوم شد.

متهم

ماجرای نجات این 3 زن که همه تصور می‌کردند مدت‌ها قبل مرده‌اند، اردیبهشت امسال رخ داد. فردی که باعث نجات آنها شد مردی است که در همسایگی خانه‌ای که ناپدیدشدگان در آنجا زندانی بودند، زندگی می‌کرد. این مرد وقتی صدای جیغ ‌زنی را از داخل خانه آریل کاسترو شنید، کنجکاو شد و خودش را به این خانه رساند. زن ناشناس فریادزنان کمک می‌خواست و می‌گفت که در این خانه زندانی شده است. مرد همسایه برای نجات این زن دست به‌کار شد و وقتی دید راهی برای ورود به داخل خانه ندارد، در را شکست و با زن جوانی روبه‌رو شد که دختربچه‌ای کنارش بود.

این زن کسی نبود جز آماندا بری. فردی که 10سال پیش یعنی در 21آوریل2003درحالی‌که 16سال داشت، ناپدید شد. او در آن زمان از محل کارش در یک رستوران به خانه می‌رفت که دیگر کسی وی را ندید. تحقیقات پلیس و جست‌و‌جوی خانواده‌اش نیز برای پیداکردن او به نتیجه‌ای نرسید. آماندا که باورش نمی‌شد بعد از سال‌ها بتواند از خانه وحشت خارج شود، با عجله خود را به کیوسک تلفن رساند و در تماس با پلیس، راز مهمی را فاش کرد. او گفت که علاوه بر وی، 2 زن دیگر نیز در زیرزمین خانه وحشت زندانی هستند.

وقتی مأموران پلیس راهی خانه مورد نظر شدند، با 2 زن دیگر روبه‌رو شدند که داخل زیرزمین در غل و زنجیر بودند. آنها جینا دی جیزز و میشل نایت نام دارند. جینا در تاریخ دوم آوریل 2004و زمانی که 14سال داشت و از مدرسه به خانه باز می‌گشت ناپدید شده بود و میشل نایت نیز آخرین‌بار 23اوت 2002درحالی‌که 20سال داشته، در نزدیکی خانه یکی از اقوامش دیده شده و پس از آن دیگر کسی او را ندیده بود.

علاوه بر این 3 زن، یک دختربچه نیز در خانه وحشت پیدا شد. او دختر آماندا بری بود که در زیرزمین خانه وحشت به دنیا آمده و 6ساله بود.به‌دنبال پیدا شدن این 3 زن و دختربچه 6ساله، جنجال بزرگی در رسانه‌های سراسر دنیا به پا شد و پلیس تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرد و به این نتیجه رسید که خانه مورد نظر متعلق به مردی 52ساله و اسپانیایی تبار به نام آریل کاسترو است. او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و گرچه در بازجویی‌ها اتهاماتش را انکار می‌کرد اما همه شواهد نشان می‌داد که وی هر 3 زن جوان را بعد از ربودن به زیرزمین خانه خود منتقل کرده و به‌مدت 10سال مورد آزار قرار می‌داد.

روز جمعه، در جلسه‌ محاکمه‌ای که در دادگاه شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار شد، وکلای کاسترو و قاضی توافق کردند که اگر مرد جنایتکار گناهانش را به گردن بگیرد، از مجازات اعدام رهایی خواهد یافت و به حبس ابد بدون بخشش محکوم خواهد شد. در این جلسه، متهم اعتراف کرد زمانی که کودک بوده مورد آزار جنسی قرار گرفته و این مسئله انگیزه‌ای برای ربودن قربانیانش و آزار و اذیت آنها بوده است.

توافق بر سر این حکم‌ها باعث خواهد شد که اتهام‌های دیگری به متهم وارد نشود و حکم اعدام نیز برای او صادر نشود. همچنین قاضی دادگاه گفت قرار است خانه‌ای که این زنان در آن زندانی شده بودند، تخریب شود.

کد خبر 224829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز