همشهری‌آنلاین: مشاور رئیس جمهور منتخب گفت: دکتر روحانی یک اقتصاد ویرانه را تحویل گرفته است.

مرتضی بانک

ایلنا نوشت: مرتضی بانک جمعه شب 4 مردادماه در مراسم افطاری و سپاس از خدمات فعالان ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به بیان چرایی رخداد حماسه عظیم ۲۴ خرداد پرداخت و گفت: مردم ایران با تمدن ۳ هزار ساله هیچ‌گاه نگذاشته‌اند فرهنگ و تمدن‌شان در هجوم مهاجمان تغییر کند.

استاندار کرمان در دولت سازندگی افزود: مردم ما با درک شرایط خطیر کشور وارد عرصه انتخابات شدند.

مرتضی بانک، نمونه این شرایط را سیاست خارجی محدود با کشور‌ها، محدودیت‌های جدی در ارتباطات، تحریم‌های شکننده و جدی و اقتصاد آسیب دیده عنوان کرد و گفت: متاسفانه بجای آنکه سیاست خارجی ما براساس منافع ملی باشد، برای تشخص طلبی و مطرح کردن برخی اشخاص مورد استفاده قرار گرفت. رفتار نامناسب و بی‌تدبیری دولتمردان به همراه کینه توزی خارجی‌ها، موجب افزایش تهاجم علیه کشور شد.

وی گفت: این اقدامات موجب شد تا سیاست خارجی ما محدود شود و کار به آنجا برسد که سفرای ما در سطح رئیس اداره یا اداره کل با کشورهای اروپایی ارتباط داشتند.

معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات گفت: اتحادیه اروپا ارتباط با ایران را در سطح پایینی قرار داده بود و سفرا با مقامات عالی ارتباط نداشتند و امکانات و منابع ما بخاطر نبود فرصت برای ارائه برنامه‌ها و خلق فرصت‌ها در سفارتخانه‌ها بدون استفاده ماند.

وی گفت: مراسم خارجی ما بدون خارجی‌ها برگزار می‌شد و افتخار ما این بود که به سفرهای خارجی می‌رفتیم و در سمینار‌های بین‌المللی حضور می‌یافتیم بدون آنکه دیدار‌های دوجانبه مهمی در آن‌ها داشته باشیم.

بانک، شرایط سیاست خارجی کشور را سخت‌ترین شرایط پس از انقلاب توصیف کرد و گفت: مردم ما خطر را حس کردند.

مشاور رئیس جمهور منتخب گفت: مردم علیرغم همه شانتاژ‌ها و تبلیغات داخلی مبنی بر موفقیت‌های اقتصادی دولت، آن را باور نداشتند چراکه آثار آن را در زندگی روزانه خود را ندیدند و حس کردند این تبلیغات سیاسی است و کشور به سمت «بن بست» اقتصادی می‌رود.

مرتضی بانک گفت: عدم برنامه‌ریزی، بخشنامه‌های هر روزه، بی‌انگیزگی برای سرمایه‌گذاری، عدم تدبیر مدیران، عدم آینده نگری و عدم قانون گرایی مردم را نگران کرد و آنان را با احساس وظیفه روبرو کرد.

این مدیر دوران اصلاحات و سازندگی گفت: شرایط خطیر کشور، حضور را در انتخابات رقم زد و هرگونه دودلی را از بین برد. در انتخابات مجلس گذشته شاید ابهام حضور مطرح بود ولی در این مرحله همگان تاکید بر حضور داشتند و این حضور و موفقیت بزرگی برای گروه‌های سیاسی و اصلاح طلبان بود.

مرتضی بانک ابراز امیدواری کرد تا دوستان با درک صحیح شرایط، با اتحاد و همدلی به سمت حل مشکلات پیش بروند.

وی تاکید کرد: هیچ گونه جایی برای اختلاف و تفرقه وجود ندارد.

مشاور رئیس جمهور منتخب گفت: دولت نهم و دهم با بیشترین درآمدهای نفتی، کشور را با تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تحویل می‌دهد درحالی‌که عملاً در حدود ۱ میلیون بشکه در روز صادر می‌شود و باید همه تلاش کنند تا این «ویرانه اقتصادی» احیاء و بازسازی شود.

کد خبر 224724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز