2روز پس از درج خبر برافراشته‌شدن تیرهای انتقال برق در محوطه باستانی نقش رستم در فارس، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس اعلام کردکه اداره برق استان قول داده است با تأمین منابع، تیرهای انتقال برق در مقابل «نقش‌ رستم» برداشته شوند.

تیرهای برق از مقابل نقش رستم برداشته می‌شوند


براساس آنچه دیروز ایسنا اعلام کرد، پیش از انقلاب اسلامی، چند تیر برق با هدف برق‌رسانی به روستاهای اطراف در عرصه و حریم نقش‌ رستم نصب شده بودند که این اتفاق باعث واردشدن آسیب به حریم منظری این محوطه تاریخی شده بود؛ اما از حدود 4ماه پیش، چند تیر برق دیگر نیز در این محوطه نصب شده‌اند و این‌بار حریم منظری نقش رستم و کعبه زرتشت که زمانی برای ثبت جهانی آنها تلاش‌های زیادی انجام شد، به‌شدت آسیب دید.

اکنون عبدالرضا نصیری، معاون میراث فرهنگی فارس در این‌باره به ایسنا گفته است، از حدود 4ماه پیش، اداره برق بدون استعلام گرفتن از اداره کل میراث فرهنگی فارس، کار نصب تیرهای جدید برق را با هدف انتقال برق به روستاهای اطراف آغاز کرد. تا پیش از این، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با این اقدام مشکلی نداشت، اما وقتی تیرهای برق به نقش رستم نزدیک شدند، کار اداره برق متوقف شد. وی افزود: در طرح زمینی‌کردن کابل‌های انتقال برق حتی تعداد زیادی از تیرهای خط انتقال برق مربوط به سال‌های گذشته نیز حذف و شرایط بهتر از قبل می‌شود.

کد خبر 224705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز