همشهری آنلاین: کارکنان بخش درمانی یونان در اعتراض به طرح دولت جهت اخراج هزاران کارمند، دست به اعتصاب زده‌اند.

یونان

به گزارش پرس تی وی، کارکنان درمانی یونان روز چهارشنبه (۲ مرداد، ۲۴ جولای) با آمدن به خیابان‌های آتن، پایتخت یونان به طرح دولت مبنی بر برکناری ۲۵۰۰ تن از کارکنان درمانی اعتراض کردند.

جئورجیوس فلوداس از دانشگاه-بیمارستان ایونیا گفت: «بودجه نظام ملی سلامت طی سه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. ما به شدت به پزشک، پرستار و تکنیسین‌های درمانی نیاز داریم.»

کارکنان درمانی یونان در حالی اعتصاب کرده‌اند که قرار است در بخش خدمات درمان عمومی یونان تا مارس ۲۰۱۴ اصلاحات شدیدی اعمال شود.

کاستاس پتروپولوس، رئیس کارکنان بیمارستان اسپارتا گفت «اخراج کارکنان روی همه و نه فقط کارکنان درمانی تاثیر خواهد گذاشت. کارکنان درمانی اخراج شده در تابستان سه برابر می‌شوند. این دولت قصد دارد ۲۵ هزار تن از کارکنان دولتی را تا پایان سال جاری اخراج کند و نرخ بیکاری فراتر از حد کنترل خواهد شد.»

زمانی که دولت یونان در ماه جاری اعلام کرد که قصد دارد دست کم ۵ بیمارستان عمومی در آتن را به مراکز درمانی که روی بیماری‌های مزمن تمرکز دارند تبدیل کند، کارکنان بیمارستان‌ها خشمگین شدند.

دولت یونان به منظور کنترل بدهی بالای خود به گروه موسوم به ترویکا متشکل از صندوق جهانی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا، تدابیر ریاضتی شدیدی را اتخاذ کرده است.

کشور یونان محور بحران بدهی در منطقه یورو بوده است و اکنون ششمین سال رکود اقتصادی را پشت سر می‌گذارد. تدابیر ریاضتی در یونان باعث بیکاری حدود نیم میلیون نفر شده است.

یونان برای اینکه بتواند وام کمکی به ارزش حدود ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو دریافت کند، باید تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی محل کار حدود ۲۵ هزار تن از کارمندان دولت را تغییر داده و همچنین حدود ۴ هزار تن را اخراج کند.

کد خبر 224583
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز