همشهری آنلاین: اتحادیه‌ها و سندیکاهای مختلف در یونان با انتشار فراخوانی مردم را به اعتصاب دعوت کردند. تعدادی از اتحادیه‌ها و سندیکاهای مخالف نظام سرمایه‌داری و ادامه و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی با انتشار فراخوان جداگانه مردم را برای حضور در اعتصابات و تظاهرات دعوت کردند.

فراخوان اتحادیه ها و سندیکاهای مختلف یونان برای اعتصاب

به گزارش ایرنا از آتن، اتحادیه سراسری شهرداری ها و شوراهای شهر و روستای سراسر یونان (پو- ا- اوته) بعدازظهر روز یکشنبه پس از نشست عمومی اعضای این اتحادیه، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اعضای اتحادیه سراسری استانداری ها، شهرداریها، شوراهای شهر و روستا تصمیم گرفتند که از صبح روز دوشنبه برای مدت 48 ساعت اعتصاب کرده و دست از کار بکشند.

در این بیانیه از مردم خواسته شده است ضمن حمایت از تصمیم آنان در تظاهرات اعتراضی که روز دوشنبه در شهر آتن و دیگر شهرهای یونان برگزارخواهند کرد، حضور فعال داشته باشند.

در همین اتحادیه سراسری معلمان و اساتید(المه و اولمه) روز یکشنبه تصمیم گرفتند که از صبح روز دوشنبه برای مدت 48 ساعت دست به اعتصاب بزنند.

این اتحادیه با انتشار بیانیه اعلام کرده است که تمام مدارس راهنمایی، دبیرستان و دبستان روزهای دوشنبه و سه شنبه تعطیل خواهند بود.

اتحادیه و سندیکاهای مختلف به ادامه و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی، انتقال، تعدیل و یا اخراج نیروی انسانی ادارات معترض هستند.

در همین حال تمام دانشگاههای این کشور یا تحت اشغال دانشجویان قرار دارند و یا به دستور و خواسته اتحادیه سراسری روسای دانشگاهها به نشانه مخالفت با کاهش نیروی انسانی و کمبود بودجه مراکز آموزش عالی کشور از هفته پیش تعطیل هستند.

دولت یونان به دستور و خواسته اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا مصمم است تا پایان سال میلادی جاری تعداد 12 هزار و 500 نفر از نیروی انسانی مراکز آموزشی، درمانی و دیگر ادارات دولتی را به ادارات دیگر منتقل، تعدیل و یا اخراج نماید و این امر با واکنش شدید اتحادیه ها و سندیکاههای مختلف مواجه شده است.

کد خبر 232041
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز