همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: به فضل الهی طی سال‌های اخیر از لحاظ سرعت کاهش نرخ کشته‌ها و شدت تصادفات جاده‌ای در دنیا رتبه اول را داشته‌ایم.

احمدی‌نژاد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور که شامگاه چهارشنبه به ریاست محمود احمدی‌نژاد برگزار شد، اعضای جلسه پیرامون موضوع ساماندهی حمل و نقل بار در کشور اعم از درون شهری، برون شهری توسط وسایط نقلیه سبک و سنگین بحث و تبادل نظر کردند.

رییس جمهور در این جلسه با تقدیر از تلاشهای تمامی دست اندرکاران و تلاشگران در حوزه حمل و نقل و ایمنی جاده‌ها در کشور از جمله پلیس راهور، راهداری، اورژانس، هلال احمر، گروههای امدادی، آتش نشانی، ستاد سوخت و مدیریت حمل و نقل و مسوولان ذیربط در وزارت کشور، گفت: به فضل الهی طی سالهای اخیر از لحاظ سرعت کاهش نرخ کشته‌ها و شدت تصادفات جاده‌ای در دنیا رتبه اول را داشته‌ایم.

وی دستیابی به این تجربیات را بسیار ارزشمند و گرانبها دانست و با تاکید بر ضرورت مدون کردن این اقدامات برای در اختیار قراردادن آنها به سایر کشورها، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا همراهی و همدلی بوجود آمده میان دستگاهها در مقوله کنترل ترافیک و سوانح جاده‌ای را حفظ کرده و نگذاریم در این راه سستی ایجاد شود.

تهیه طرحی جامع برای حمل و نقل های درون شهری، ایجاد پایگاه و درگاه ملی و جامعی برای حمل ونقل بار در کشور، استفاده گسترده تر از ظرفیت های موجود در بخش حمل و نقل ریلی، ایجاد مدیریت جامع، کامل و هماهنگ سوانح و ضرورت وجود مصوبه شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور برای ایجاد هرنوع محدودیت یا کاهش محدودیت برای خودروسازان از جمله پیشنهاداتی بود که از سوی اعضای شورای عالی حمل و نقل و ترافیک در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 224558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز