همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توان بازدارندگی و قدرت دفاعی نیروی دریایی سپاه به سطحی رسیده که خیال و جرأت حمله نظامی را از مخیله دشمن محو کرده است.

علی فدوی

به گزارش ایسنا، دریادار پاسدار علی فدوی در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به بندرعباس و حضور معظم‌له در جمع کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی، که در ستاد نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد، به توان بازدارندگی و قدرت دفاعی نیروی دریایی سپاه اشاره و اظهار کرد: توان بازدارندگی و قدرت دفاعی ما به سطحی رسیده است که خیال و جرأت حمله نظامی را از مخیله دشمن محو کرده است.

وی گفت: این سطح از بازدارندگی موضوعی است که مطلوب‌ترین هدف نیروهای مسلح در همه کشورها بوده ولی عملا برای بسیاری از آن‌ها در حد یک رؤیا و آرزوی دست نیافتنی باقی مانده است.

وی افزود: با ایجاد این توانمندی،‌ دشمن از نتیجه‌گیری در مواجهه نظامی با جمهوری اسلامی کاملا ناامید شده است و شرط ادامه این وضعیت، حفظ آمادگی و به روز نگه داشتن قدرت نظامی در سایه رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به سخنان وزیر دفاع آمریکا مبنی بر ایجاد تغییر در استراتژی دریایی آمریکا، گفت: آن‌ها خواهان گسترش نفوذ و حضور خود در نقاط مختلف جهان هستند و این هدف را عمدتا از طریق استراتژی دریایی دنبال می‌کنند و تکیه‌گاه آن‌ها ناوهای بزرگ با حجم متمرکز و متراکم تجهیزات مستقر بر آن‌هاست.

وی افزود: استراتژی دریایی سپاه و ظهور و نمایش قدرت عملی و میدانی آن که میزان بالای آسیب‌پذیری ناوها و تجهیزات آنان را نشان داد، باعث شد تا مقامات نظامی آمریکا به فکر تغییر در رویکرد دریایی خود باشند ولی ایجاد این تغییرات نیز موجبات مصونیت آن‌ها را فراهم نخواهد کرد.

وی در ادامه به پیوند ایمان، اعتقاد و باور نیروهای مسلح به قدرت الهی، اشاره کرد و گفت: در این اعتقاد و باور،‌ قدرت‌های مادی در هر حجم و مقیاسی که باشند و اگر به بالاترین عدد از سطوح قدرت نیز دست پیدا کنند،‌ در برابر قدرت و عظمت خدا،‌عددی به حساب نمی‌آید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمنان از رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ایران به شدت واهمه دارند به دلیل قدرت بازدارندگی و کسب توانمندی‌هایی است که فرزندان این ملت در پرتو کار و تلاش و مجاهدت و ایمان به دست آورده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به دومین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به بندرعباس و حضور معظم‌له در جمع کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه نیروی دریایی سپاه و ارتش و خانواده‌های آنان گفت: این دیدار با همه ویژگی‌هایی که داشت، نماد روشنی از رابطه امام و امت و تجلی عینی یک رابطه الهی و معنوی و در عین حال قلبی و عاطفی بود.

وی افزود: ما رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا در این سفر را یک راهبرد و خط مشی در حوزه نیروی دریایی دانسته و تمام تلاش و ظرفیت خود را در این راستا به کار خواهیم گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم بهره‌گیری از فرصت روحانی و معنوی این ماه اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا از امتیازات ویژه‌ای که برای این ماه در نظر گرفته شده است نهایت استفاده را ببریم.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام مهدی زنگی آبادی معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی دریایی سپاه به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به بندرعباس و محوریت قرار دادن نیروی دریایی اشاره کرد و آن را یکی از دلایل حساسیت و اهمیت مأموریت این نیرو و تأثیرگذاری آن در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

کد خبر 224554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز