همشهری آنلاین: نشست «نگاهی به تحولات تایپوگرافی در آمریکا» با سخنرانی پویا جهانشاهی روز جمعه 4 مردادماه در گالری ایده برپا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست موضوع تایپوگرافی به عنوان بخشی از هنر گرافیک، از ظهور انقلاب دیجیتال تا امروزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پویا جهانشاهی مدرس گرافیک در دانشگاه هنر و طراحی «لاگونا» آمریکا، در این نشست موضوع تایپوگرافی را از زمان تولد رایانه و تایپ دیجیتال که توانست بر هنر گرافیک تاثیرگذار باشد، مورد بررسی قرار می‌دهد.

استفاده از نشانه‌های متنی در هنر گرافیک از دیر باز مورد توجه طراحان بوده که با ظهور انقلاب دیجیتال، تایپوگرافی نیز دچار تغییرات بنیادی شده است.

این طراح و مدرس دانشگاه در این نشست به معرفی هنرمندان تاثیرگذار تایپوگرافی و تاثیر جریانات هنری بر تایپوگرافی خواهد پرداخت.

پویا جهانشاهی طراح و گرافیست، دارای مدرک کارشناسی ارشد (MFA) از موسسه هنر کالیفرنیا است.

وی همچنین به عنوان مدرس در دانشگاه هنر و طراحی لاگونیا کالیفرنیا مشعول تدریس است.

جهانشاهی همچنین در دانشگاه های متعددی همچون، دانشگاه چپمن، دانشگاه ایروین و موسسه هنر کالیفرنیا به تدریس طراحی و گرافیک پرداخته است.

نشست «نگاهی به تحولات تایپوگرافی در آمریکا» روز جمعه 4 مرداد از ساعت 16 در آموزشگاه ایده واقع در خیایان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، خیابان هجدهم، شماره 26 برگزار می‌شود.

کد خبر 224443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز