تیاگو آلکانتارا هافبک هجومی فصل گذشته بارسلونا، در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی، یکی از هدف‌های بزرگ منچستریونایتد به‌شمار می‌رفت.

تیاگو آلکانتارا، هافبک جدید بایرن مونیخ

 تیم انگلیسی حتی حاضر بود پیشنهادهای اولیه خود را برای خرید این بازیکن باآتیه بیشتر کند. بعد از اینکه تیم زیر 21سال اسپانیا با کاپیتانی آلکانتارا در یورو قهرمان شد و ‌عنوان بهترین بازیکن تورنمنت به این بازیکن رسید، همه نگاه‌ها به سمت او چرخید و مشتریان دیگری هم خود را برای ارائه پیشنهاد آماده کردند اما یکباره و بعد از آنکه پپ گواردیولا سرمربی بایرن‌مونیخ به‌صورت عمومی گفت که از این بازیکن خوشش می‌آید، ‌ورق برگشت و آلکانتارا از باواریا سر‌درآورد.

چرخش آلکانتارا به بایرن‌مونیخ، همان‌اندازه که برای منچستریونایتد ناراحت‌کننده است، ‌می‌تواند برای هواداران سرخ‌های آلمان خوشحال‌کننده باشد چون آنها حالا سرمربی‌ای دارند که به‌واسطه حضور او، بازیکنان زیادی حاضرند بازی در آلمان و بایرن‌مونیخ را تجربه کنند.

آلکانتارا در نخستین گفت‌وگوی خود با سایت باشگاه بایرن‌مونیخ هم پنهان نکرد که یکی از دلایل اصلی آمدن او به بوندس‌لیگا، حضور گواردیولا (سرمربی سابق او در بارسلونا) بوده است. گفت‌وگوی کوتاه او با سایت رسمی باشگاه بایرن‌مونیخ را در بدو ورود به آلمان در این‌باره بخوانید.

  • تیاگو، به مونیخ خوش آمدی. از اینکه به بایرن‌مونیخ آمده‌ای چه احساسی داری؟

واقعا بی‌صبرانه منتظرم که همراه با بایرن بازی کنم. اگر یک روز در زندگی باشد که آدم بتواند در آن کاملا خوشحال باشد، ‌امروز همان روز برای من است. از اینکه به باشگاه بزرگی مثل بایرن‌مونیخ آمده‌ام واقعا هیجان‌زده شده‌ام.

  • دلایلی که بایرن‌مونیخ را انتخاب کردی چه بود؟

خب نخستین دلیل، تاریخ باشگاه بود. این باشگاه تاریخ طولانی و پرافتخاری دارد و برای سال‌های زیادی بهترین تیم دنیا بوده است. علاوه بر آن، این تیم، فوتبال را خیلی جذاب بازی می‌کند و من فکر می‌کنم که آمدن پپ گواردیولا باعث تقویت بیشتر این تیم خواهد شد.

  • حالا که از گواردیولا حرف زدی، به ما بگو که حضور او در بایرن مونیخ چه تأثیری روی تصمیم‌گیری‌ات برای آمدن به اینجا داشت؟

ما خیلی وقت است که همدیگر را می‌شناسیم و او مربی‌ای است که اطمینان زیادی به من دارد. من علاقه زیادی به سبک بازی‌کردن تیم‌های او دارم. مربیان کمی در دنیا هستند که توانایی‌ها او را داشته باشند. او قطعا یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تصمیم بگیرم به مونیخ بیایم.

  • با آمدنت به بایرن‌مونیخ، ‌با یک کشور دیگر هم آشنا خواهی شد و این انتقال کمی ماجراجویانه هم هست. آیا با خاوی مارتینز (هم‌تیمی‌ات در تیم ملی اسپانیا) درباره آمدن به بایرن‌مونیخ تماس داشته‌ای؟

بله من با او صحبت کوتاهی داشتم و او خیلی از مونیخ برای من تعریف کرد. مونیخ یک شهر تماشایی است که علاقه زیادی به فوتبال در آن وجود دارد. من واقعا از اینکه این ماجراجویی را پیش رو دارم هیجان‌زده هستم. امیدوارم بتوانم به بایرن‌مونیخ کمک کنم که دوباره قهرمان سه‌جانبه بشود.

کد خبر 224434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز