همشهری آنلاین: معاون رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی گفت: دکتر احمدی‌نژاد بر خلاف همه تحلیل‌ها و قضاوت‌های غیرمنصفانه، به عنوان یک رئیس‌جمهور برتر در طراز جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به زیبایی ظاهر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: احمدی نژاد به عنوان یک رئیس‌جمهور برتر در طراز جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به زیبایی ظاهر شد و ظرفیت و توانایی‌های این جایگاه را به خوبی نشان داد و به عنوان یک شخصیت انقلابی و جذاب و تاثیرگذار در سطح ملی و بین‌المللی بروز و ظهور پیدا کرد.

اهم اظهارات معاون رییس جمهور را به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت بخوانید:

  • احمدی‌نژاد ارزشهای انقلاب اسلامی و منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری را در گفتار و رفتار خود نشان داد. بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در آخرین دیدارشان با دولت دهم شاهدی بر این مدعا است.
  • آیین نامه داخلی مجلس به عنوان یک قانون عادی نمی‌تواند روابط قوای سه گانه را تعریف کند. چرا که آن را خود مجلس نوشته و طبیعی است که به نفع خودش است. بعضی از مواد آیین نامه داخلی مجلس، اختیارات مجلس را در مقابل قوای دیگر بیشتر کرده است که با روح بعضی از اصول قانون اساسی سازگار نیست.
  • قوه مجریه و رئیس جمهور باید در حوزه اختیارات و وظایف خود مبسوط الید باشند و بتوانند امور کشور را اداره کنند و اینطور نباشد که هرکاری که می‌خواهد انجام شود قوه دیگری از طرق مختلف راه را بر او ببندد و مشکل تراشی کند کما اینکه مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری و نظارت اختیارات مشخصی دارد.
  • طرحی که اخیرا نمایندگان مجلس برای تعیین یک سری شرایط برای انتخاب وزرا مطرح کرده‌اند نوعی ایجاد محدودیت برای رئیس جمهور است که با روح قانون اساسی سازگار نیست.
  • بر اساس اصل 126 قانون اساسی برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور از اختیارات رئیس جمهور است که می‌تواند تمام یا بخشی از آن را به دیگری تفویض نماید پس اگر رئیس جمهور منتخب صلاح دید می‌تواند نسبت به احیای سازمان مدیریت اقدام کند یا آن را به معاون خود واگذارد و هرگونه طرحی از سوی نمایندگان مجلس در این خصوص محدود کردن اختیارات رئیس جمهور منتخب است.
  • بنده به عنوان یک فرد مطلع که در کنار ایشان بودم و از نزدیک با دکتر احمدی نژاد کار کردم شهادت می دهم که جایگاه ریاست جمهوری آنچه قانون اساسی مشخص کرده و برای آن در نظر گرفته است را ارتقا داده و در مقابل گروههایی که می خواستند اختیارات رئیس جمهور را محدود کنند و تحت سیطره خود بیاورند ایستادگی و از حق و عدالت دفاع کرد که بسیاری از ناملایمات و مخالفتها از همین جا نشات گرفت و امیدوارم روسای جمهور بعدی بتوانند از تنزل آن جلوگیری کنند.
کد خبر 223899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز